Alla inlägg den 8 januari 2013

Av isabel - 8 januari 2013 23:58

Naomi: Isabel, are you OK? your hand is all blue?

lol, insåg senare att det är de nya jeansen som färgar av sig så vänsterhanden var helt blå, lika så benen och fötterna, förvandlades visst till en smurf bara så där. det var lite komiskt. Sen att läpparna och tänderna också var blå/lila på oss båda efter rödvinet bidrog bara med positiva effekter för förvandlingen! 

Riktig trevlig middag med iaf delar av klassen, 3 av 8 är iaf nästan 50% närvaro :p men trevligt blev det!

Känns skönt o lite lugnande att få bekräftat att E inte heller är klar inför terminens stora master uppsats, o att ingen av dem har klart för sig vad de ska göra när studierna är klara. Det är skönt att få bekräftat att man inte är ensam i sin förvirring. 

Förutom det lyckades vi nog lösa iaf en del världsproblem under kvällens gång. Det är riktigt nice att sitta o käka o snacka med personer av samma intresse o någorlunda samma tankesätt o idegångar som en själv, diskutera världspolitik o problematik utan att känna sig dum, sen vidare in på religionsdiskussioner varpå jag bestämde mig för att jag faktiskt ska se till att läsa bibeln. Inte för att jag är så sugen på att bli super kristen men jag är trots allt kristen och det hade varit en intressant studie att göra, att faktiskt läsa vad o hur "min" religion tycker att jag ska läsa. Mycket intressanta diskussioner blev det iaf o vad vi kom fram till är iaf att sk religiösa krig startas av människor, inte av religion. 


så nu har jag en önskan, att få sova, 4h sammanhängande sömn minst. Har sovit ganska exakt 5h de senaste 3 nätterna, inget alls natt ett, 2h natt två o sen 1+2h i natt. Så jag satt o höll på att somna på biblan större delen av dagen. Det ska finnas två exemplar av boken jag behöver till utlåning, båda saknas, så endast kursreferenset finns på plats o den enda anledningen till att jag inte somnade var för att stolarna på biblan är för obekväma för att somna i. Tänkte kopiera delar av den för att inte behöva sitta där o läsa men självklart slutade kopiatorn fungera, men det finns som E-bok så det får bli att läsa via datorn hur jobbigt det än är för ögonen. Om bara den stora datorn kan få för sig att fungera. Det är så stört, jag betalar för 25/25Mbit/s bredband, den stora datorn hat 1Mbit/s, har jag min lilla dator bredvid den stora så får den 0.36/0.01 i hastighet, dvs fungerar inte alls, sätter jag mig i soffan med den lilla (o låter den stora vara igång) får jag ca 14/5 o stänger jag av den stora o sitter i soffan kommer den upp i 27/20... något är fel med mottagningen av mitt trådlösa nätverk, kanske ska ta mig i kragen o ringa comhem imorgon för att lista ut vad. 

Men nu ska jag sova, mätt, mentalt stimulerad o med lite rödvin i kroppen kanske det ska gå att få iaf 4h sammanhängande sömn. Det är målet! wish me luck. 

Ovido - Quiz & Flashcards