Alla inlägg den 26 januari 2013

Av isabel - 26 januari 2013 19:21

8h plugg en lördag efter ca 4h sömn o 55minuter sk dressyr på en galen galoppör får banemig räcka. Ögonen går i kors, huvudet värker o jag får inte ut mer på tangentbordet. Den ena datorn dog mitt i en mening, tacka gud för att jag paraniot sparar på flera olika minnen o platser. Har nästan fått ihop en 3sidors proposal att skicka in i morgon, den ger lite mening iaf men bara lite. O imorgon börjar litteratursökningarna på allvar. Första sökordet är Hans Swärd o därefter ska jag tydligen kontrollera ALLA hans referenser för att få ordentligt med kött på benen, min uppsats ska bli en tjockis och inte en anorextiker, katten också... Börjar få lite mer klarhet i vad jag ska göra, ju mer klarhet jag får desto mer stiger paniken kring hur jag ska hinna men det får gå. Så enkelt är det! Annars så är backup planen att söka sommarkurser o jobba vidare med den under sommaren o låta den gå upp på oponering 19 augusti. Det är tydligen det normala... att man inte hinner klart. Förstår inte det tänket, att lärarna sätter press på eleverna till att vara klara på en termin och sen ändå inte räkna med att vi ska hinna färdigt. Känns väldigt ologiskt i mina tankar, om det normala är att eleverna INTE hinner klart till första opponeringen kanske något i planeringen skall ändras. Studierna ska motsvara 40h arbetsvecka men det är ju inte en suck i världen att detta går att genomföra på den tiden... men visst, det är kanske payback för att jag spenderade ca 10h/v åt plugget de första 1½åren på universitetet, nu ska de timmarna samlas ihop! Även om jag tror att de försvann redan under C-uppsatsen... pluggade både julafton och nyårsafton det året, fullt normalt (och högst nödvändigt) i min värld då! 



Men nu får det räcka för ikväll, får inte ut mer så några avsnitt av Sons of Anarchy får det bli! Älskar Netflix :) hoppas alla säsongerna ligger där, annars får jag byta ut det mot Via play om de är bättre! 

Ovido - Quiz & Flashcards