Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

skippar rubriken

Av isabel - 6 januari 2013 01:19

i väntan på att försäkringspapperna ska bli klara och tid ska bokas känns det som em viss känsla av dvala uppstår. Roy blev utdömd igår. Han blev halt när jag var ute o galopperade innan jag åkte iväg på min jullovssemester, o han blev inte bra från hältan, så han fick åka till atg i fredags o fick sin dödsdom. Har fortfarande inte kopplat det trots att halva gårdagen spenderades storgråtande. Det blir nog inte på riktigt förrän papperna är klara och en tid är bokad. 


men tomheten som uppstår när vetskapen om att han ska dö kommer är en märklig tomhet, han finns fortfarande, kanske en hel månad till, vem vet, men det känns ändå som han är borta. Mycket märkligt... 


Semestern däremot var helt underbar, timmar efter timmar efter timmar med skitsnack med två av världens underbaraste människor. 1natt uppe i göteborg med Jazze som dessutom resulterade i att jag hade behövt köpa en ny väska för att kunna få hem alla kläder jag köpt när vi varit ute o shoppat o sen 2 nätter i Halmstad med Karin där vi gjorde absolut ingenting, snackade, käkade, kollade film, satt o dummade oss i soffan med 10-sekundersregeln som fick komma hela tiden. Max-hamburgare till frukost kl 13.00, snack fram till kl 03 på morgonen.

Mådde så sjukt bra e dagarna så det nästan var pinsamt. Riktigt så jag nästan ville gråta när jag satte mig på tåget för att behöva åka hem. Men så var det hem till en riktigt trevlig nyårsmiddag+fest så känslan att vilja gråta försvann väldigt fort. 


Så de sista dagarna på förra året var nog de bästa dagarna på hela året. O de första dagarna detta året hoppas jag kommer vara de sämsta dagarna på hela detta året.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards