Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

terminen börjar ju bra :P

Av isabel - 21 januari 2013 21:31

med att stå o vänta på en föreläsning som inte var förrän 2dagar senare... 

informationsdelningen på vårt kära universitet är ju lite so-so... stod där som ett fjån o väntade på en föreläsning som inte ska vara förrän på onsdag. Det hade varit grymt skönt om den hade varit idag för att få lite koll på vad det är som gäller den kommande terminen. Just nu vet jag ingenting. Vet inte ens vad jag ska skriva om just nu. Har en plan med ett ämne men kan inte bestämma mig om jag verkligen ska köra på det för ja, det är en fördel sett till uppsatsskrivandet, gör det lite enklare för mig själv och kommer mest troligt kunna bli en helt ok uppsats. MEN hur det kommer påverka mina framtida arbetsutsikter känns väl inte lika säkert. Våga satsa på något helt nytt, ge mig ut på helt okänt vatten, försöka skapa kontakter inom en helt ny bransch o hoppas att det skulle hålla. men jag vet inte i vilket vatten det skulle vara. Känner mig en aning lost angående min framtid just nu. Årsbeskedet från csn fick hakan att åka i golvet, nog för att jag visste att det skulle vara illa efter 6år i skolan men inte så illa... det är helt sanslöst. så det gäller att hitta ett jobb med en bra lön också. Bra lön, bra arbetstider, bra lokalisering, dvs inte stockholm... vem vet, kanske får flytta till Gotland o jobba för Sida. Jag hade supergärna jobbat för Sida men det hade varit enklare om jag inte haft Zam, tänk att dra utomlands några år och arbeta med utvecklandet av något välfärdsprogram o sen komma hem och få fortsatt tjänst hos Sida med utveckling av nya program som skulle införas och utvecklas i olika länder. Idealet för mig är att göra tvärt om, börja hemma i Sverige, får väl flytta till Gotland för det är där deras huvudkontor är, och sen om 8-10 år dra utomlands. Eller skaffa en sambo av något slag som kan bli deltidsmatte/husse i Zam o ta hand om honom om jag drar iväg för uppstart i andra länder under kortare perioder. Alternativt är att leta motsvarande organisationer i något annat land där jag kan få en fast tjänst och flytta med Zam permanent, kanske ska söka runt i England, har velat flytta tillbaka dit sen jag kom hem och det är enkelt att ta med zamson. Men, ja, vi får väl se vart jag (vi) hamnar. Har iaf 4 nästan 5 månader kvar i skolan så där är lite tid kvar att fundera.... det löser sig alltid... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards