Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av isabel - 1 augusti 2012 23:08

Hej, det är ingen som kan ringa till min mobiltelefon.

Okay, går det inte fram några signaler alls?

Nej, det säger bara att jag inte kan nås o det syns aldrig att det ringer i telefonen

vad har du för telefon?

Eh, en mobiltelefon...

ok, har du provat att starta om telefonen?

Hur gör man det?

Man trycker på offknappen.

Vilken är det?

Den röda, som du trycker på om du ska lägga på luren.

Jaha, men ska jag göra så den blir helt svart i skärmen?

Ja... och sen startar du igång den igen

Men det går inte, den har varit svart hela veckan.

Så den har varit avstängd hela veckan?

Nä, jag stängde inte av den, det vet jag inte hur man gör...

Har du laddat telefonen?

Du menar när man sätter i sladden från vägguttaget?

Ja...

Nä, den sladden är i sommarstugan... men jag förstår inte varför ingen kan ringa mig...


detta är ett typiskt samtal som förgyller min dag.

O som idag när en gubbe undrade varför han inte kunde skriva in pinkoden på sitt mobila bredband.. "det händer ingenting när jag trycker på siffrorna på tangentbordet... " Min fråga: har du tryckt på Num Lock?

Jaha, men nu fungerar det ju! Va bra, tusen tack för hjälpen.


Ibland krävs det så lite   


dagens träningsuppdatering:

Gjorde ett fetemisstag o drog mig kvar i sängen för länge idag, så Zam fick följa med ut för attjogga för att jag skulle hinna med både honom o löpning. Det gick så fruktansvärt dåligt... han hade ingen lust o vi inledde de första 2km med att möta 5 jävla hundar... så efter 2.5km så gav jag upp, så gick vi en bit o sen blev jag förbannad för att jag inte tränar så då joggade vi nån kilomerter till, o sen tröttnade jag på att dra med honom så gick vi o sen kom jag på att klockan hade gått för fort så då var det till att springa på igen så allt som allt blev det kanske 6km joggning i världens sämsta tempo. Skulle ha kört spinningen igår... men ja... får bli att springa två mil på lördag istället, lär ändå inte ha nått bättre för mig som det ser ut just nu.

Ovido - Quiz & Flashcards