Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av isabel - 12 augusti 2012 12:52

   The Dragon Lure från Alchemy GothicThe Dragon Lure från Alchemy Gothic vill ha... 229kr, inte särskilt dyrt men med frakt är det lite onödigt dyrt..

The Dragon Lure från Alchemy Gothic

denna hade inte varit helt fel heller måste jag säga..


Colour Monkey från Freaks & Friends

Colour Monkey från Freaks & FriendsO denna vill ja ha att gå runt med i vinter. Blir nog en beställning när lönen kommer :)

Av isabel - 12 augusti 2012 09:05

Woho, varför inte inleda dagen med allsång ihop med Louise o gå rund o sjunga Var nöjd med allt som livet på hela våningen? Kan ju tillägga att det var INNAN växeln öppnade o ingen jobbade ;)



Det ska bli riktigt skönt att sluta, inte för att jag har något emot jobbet men semesterna kommer vara så otroligt välbehövd. Jobbar en del nästa vecka också men då är det på fritids så det blir lite annorlunda!

Ska bli så skönt sen, 1v helt ledigt, tänkte tillbringa dagarna med Zam, i stallet, försöka fixa till trädgården, storstäda lägenheten för den ser hemsk ut o så kicka igång hårdträning. Ska hinna med 6 löprundor innan Roy åker från betet är planen! Stod nere på gatan när Malmö Halvmara sprang förbi igår o blev grymt peppad för att sätta igång o träna inför Göteborgsvarvet. Ska försöka åka ut till Skrylle ett par gånger i månaden o köra backträning, sista sträckan på Gtb varvet ska tydligen ligga i uppförsbacke så det behövs att träna på något annat än platta lund.


Ska köra två rundor med 20v programmet jag hittade på hemsidan, andra rundan med högre tempo än på första. Är tanken nu, blir kanske inte riktigt lika lätt att motivera sig när vintern kommer.

Får se lite hur tiden kommer räcka till också, kommer plugga 150% nu i början på terminen, jobba extra här, på fritids och ev i stallet. Däremot har jag ingen aning om hur det ser ut med hästarna, kommer mest troligt ha Felix några dagar/v, kanske Roy, beror på syrran o framförallt hans ben. Tänke strörida i hoppgruppen en del för jag har en massa lektioner liggande från förra terminen o jobbar ja helger så fylls de på, så då blir där iaf en ordentlig ridtur/v.


Får jag plats i gruppen så blir det Rallylydnad med Zam en gång/v o det ska bli kul (hoppas jag)

Är lite smått orolig just nu dock, ska in o sätta i kastreringschippet imorgon, o veterinären förvarnade att första månaden kan allt beteende som påverkas av testestorolet kommer mest troligt att förvärras o det kan ta en månad innan det börjar dämpa sig. Så det blir en månad utan att få vara i hundgården ihop med andra hundar annars tror jag att han kommer råka illa ut. Ska bli skönt att få en hälsoundersökning på honom också. Var lite irriterad när jag vaccinerade honom o veterinären bara "ja, asså han flåsar så mycket så jag kan ju inte riktigt höra hjärtat o lungorna ordentligt, men det ska nog inte vara någon fara". Henne jag pratade med hos Mörne lät helt bestört när jag sa det till henne. Tror inte att han har något fel på varken hjärta eller lungor men han flåsar nonstop hela tiden så jag vill få det bekräftat att det inte är något fel, pappa menade på att han inte tycker det är helt normalt att en hund flåsar på det viset Zam gör o jag har aldrig varit med om en hund som andas som han gör men jag tycker att det har blivit lite bättre de senaste veckorna så det kan ju ha varit en fas eller bara ren klimatpåverkan.


O vi har kommit in i en sån dålig vana just nu jag o min vovve. Jag äter aldrig vid bordet utan alltid i soffan när jag äter själv o det är lite för ofta jag inte äter upp det jag lagt på tallriken o där ligger han o väntar. Imorse åt han inte ens sin egen mat förrän jag ätit upp mina mackor, eller, ja, han fick ju halva av den sista, sen gick han o käkade sin egen mat, så snart kommer jag ha en tjockis till hund, tur han också får öka upp sin löpträning nu när jag ska köra igång på riktigt o kommer ha mer tid till honom

Ovido - Quiz & Flashcards