Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av isabel - 10 augusti 2012 21:02

det är lite coolt, så jag måste skryta lite, vann en sprillans ny HTC One X på jobb idag, säljtävling, trodde inte jag hade en chans på det men tamigfan, en ny mobil värde över 5500kr. Så den stora frågan är: sälja o få pengarna eller behålla o ha en ny leksak? Helt ny är den värd en månadshyra o ja, jag hade behövt pengar till kurslitteraturen, samtidigt, som om jag någonsin kommer köpa en dyr mobil så varför inte utnyttja när man får den gratis? Jag är inte jätte nöjd med min Nokia men jag har ändå vant mig vid den o fattat hur den fungerar... o den är mindre i storlek så den passar lite bättre i en ficka än vad htc:n kommer göra. samtidigt, med Zams ovanor att tugga sönder saker o min klumpighet så är det inte helt fel att ha två telefoner! Kanske ska ta o sätta i ett kontantkort i den ena o ha den som reserv. Kan ju göra en kollega en säljtjänst o be dem skicka ut ett kontantkort till mig :p det är några kronor i bonus :)


har träningsvärk i hela nederdelen efter body pump passet i förrgår. Rumpa, lår, neder delen av ryggen, så vansinnigt skön känsla fast det är lite jobbigt att gå efter att ha suttit still en stund. Körde ett löppass ihop med Zam ute hos Roy, blev bara 3.8km o tog 21 minuter trodde det skulle vara längre än så men rundan tog slut o där är en del backar så första halvan låg i uppförsbacke enligt löpappen. Sen blev det ett Sh'bam pass följt av Body Pump. Sh'bam är riktigt kul men det är inte så jobbigt o BP är jobbig men inte så super rolig, har kört det med två olika instruktörer o är inte imponerad av någon av dem. Vet att där är en till som kör de passen så jag får testa det med henne också för det är grymt omotiverande att ha en instruktör som tar mindre vikt än en själv o inte är särskilt peppande. Hade jag haft råd hade jag skaffat en PT för att ha någon som verkligen sparkar mig i form, både i löpning o styrka, lägger mig för mycket i bekvämlighetszonen o kommer inte ur den. Men, pt kostar o jag har inte pengar över... så får försöka kicka igång mig själv o pressa mig själv lite nu. Har hittat ett 20v program inför halvmaraton inne på Malmö halvmaras hemsida så jag tänkte köra igång med det när min semester börjar. 3pass/v så det är lagom. bara att sparka sig själv i röven o komma igång.

Ovido - Quiz & Flashcards