Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Semester

Av isabel - 22 augusti 2012 22:04

så här såg skärmen på min sprillans nya dator ut igår,,, idag visade det sig att det är något fel på antingen ljudkortet eller högtalarna för de sprakar något fruktansvört när jag spelade musik,,,,, så det blir att åka tillbaka till netonnet imorgon o lämna tillbaka skiten,,, så grymt irriterande,,, har verkligen inte lust med detta mer, två datorer som pajar samma sommar o så köper man en ny o så fungerar den inte... IRRITERANDE... 


dessa tre sötnosarna kom vandrande mot mig i dag när jag kom ut till betet,tripp, trapp trulle o min långsamme drulle är självklart sist! Skrittade både igår o idag o hans ben är inte varmare, inte tjockare o han haltar fortfarande inte! Vågar inte få upp hoppet för mycket men det är positivt! Lindor på frambenen varje runda o kylgel på båda benen direkt efter ridningen. Känns lite överdrivet när han bara skrittar men allt för att få honom att hålla sig hel :) 


Vaknade imorse med världens nästäppa o hopsnörad hals, skulle säga god morgon till Zam o fick knappt fram ett krax men de släppte lite efter hand som dagen gick. Ställde dock in löpträningen, sprang 1.1mil igår ute i Skrylle/dalby, Milen på skrylleslingan är riktigt trevlig. Börjar på 6km märket för det går precis nedanför betet o då är det iprincip uppförsbacke i 4km, några små o nån lite värre backe så tempot i början låg ganska lågt, var nere på 6min/km under km 4 men fick upp det på 5.15-5.30 de sista 6km så totala tiden blev 61minuter, milen landade på 56min så det är helt ok för att vara första milen i backar! Hoppas på att få ner luft som vanligt i lungorna imorgon så jag kan ta milen här hemma på plattmark o se vad den ligger på för tid. Har laddat upp med massa skräpmat o socker så borde ha kolhydrater för att pressa ner tiden rejält imorn, om jag bara kan andas :p 


Började fixa med lägenheten idag också. Är så trött på att här alltid ser ut som F. Trångt o stökigt. Så jag tog upp  min stora bokhylla från källaren o satte upp den i sovrummet bakom sängen. Det tog lite tid men det gick!


  fick bygga ihop den liggande på sängen, tur man är lite smidig :p



 Det gick att ställa den upp efter lite trixande 


    O Zam godkände det slutgiltliga resultatet! 

Känns lite komiskt att genom att sätta upp en gigantisk bokhylla så spar jag plats i lägenheten! Har små grejer som ska flyttas runt i vardagsrummet så jag kan få bort en hylla där o få upp TV på väggen, Överväger till o från om jag ska byta ut soffan för den är för stor o det är den som gör att det är så trångt o stökigt men jag älskar min soffa, jag hade nog hellre sålt min säng än min soffa så det går liksom inte riktigt att göra av med den, även om den är en halv meter för lång.... Var på väg att lägga upp den på blocket igår men så kom jag på att om ett år tar jag examen o sen tänker jag hitta ett välbetalt heltidsjobb o då kan jag helt enkelt flytta till en större lägenhet där min soffa trivs bättre! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards