Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

so far so good!

Av isabel - 24 augusti 2012 20:13

så provar vi igen, fick bytat min trasiga Tosiba mot en Blå Asus. Tycker redan bättre om denna än den andra, asusen har mycket trevligare tangentbord o mindre onödiga program. Så nu hoppas jag att det kan leva utan problem länge, riktigt länge.


Skulle ha varit färdig med vardagsrummet nu men igår struntade jag i det, latade mig hela fm/em o sen åkte jag till stallet o hade en riktigt härlig hopplektion i parken med busigaste Rob Roy. Han är så söt, en liten studsig tjockis. Han bockade inte en enda gång på hela lektionen. Kände mig glad hela kvällen efter lektionen, så skönt att få rida lite på riktigt, inte bara skritta runt, känns som jag inte gör annat än att skritta rundor, det börjar bli lite uttjatat, till o med Roy börjar tröttna. Han känns riktigt fräsch just nu o försöker trava lite i backarna, än så länge haltar han inte o benen har inte blivit tjockare. Om 1v är det veterinären så det är bara att hålla tummarna för att han håller sig så här o inte är halt i ökade gångarter. Vet väl inte riktigt hur mycket hopp jag vågar ha men so far so good.


har inte sprungit på två dagar pga en extremt irriterande förkylning men idag pallade jag inte vara still längre så jag trotsade min nästäppa o andades genom munnen. Det gick så där, 11km, 1h 3min löptid men 2½min paus på det, var tvungen att stanna o knyta skorna en gång o sen en gång för att få krampen att släppa o luft ner i lungorna. Det var LITE tyngre än vanligt så det blev ingen bra tid men jag kom runt.

Ska försöka få ner tiden på milen nu fram till Iform-loppet den 22/9 o sen efter det ska det bli långdistans som gäller. Öka upp kilometer för kilometer. Mitt hopp o mål är att jag ska kunna springa Gtb-varvet på 2h jämt. Vet inte hur troligt det är men i tisdags sprang jag 11km på 1.01 så håller jag det tempot har jag 2.1mil på 2h. Så jag ska lyckas hålla 5.30min/km i 21km, det kan inte vara helt omöjligt, eller? Har ju 9månader på mig att träna.
Ska bara bli av med nästäppan också så jag kan komma igång på riktigt!


Har iaf inhandlat grejerna så jag kan göra iordning det mesta i lägenheten, väggfäste till TV som ska borras upp imorgon, tack vare att jag fick låna Tinas borr :) Nu hoppas jag bara att väggen faktiskt kan hålla den, låter som det är en pappaskiva o eko.... kommer vara lite rädd att hela tv brakar ner mitt i natten, kommer nog ha Zam inlåst i mitt sovrum tills jag vågar lite på att den stannar uppe så han inte får en TV i huvudet när han sover.

Fick tag på en dynlåda att ha i trädgården så jag kan få ut baden-baden dynan ur sovrummet o tänkte ha hundmaten där ute också, för det får bara plats en säck i städskåpet o det är ganska skönt att ha en extra hemma så nu kan jag det! O nya sopsorteringskärl. Tänkte åka en sväng till Ikea o få tag på ett hopfällbart bord som jag kan sätta upp i köket så jag kan få bort mikron från bokhyllan o ändå ha nån form av arbetsyta i köket. Får jag upp TV på väggen kan skrivaren o ljudanläggningen stå på "tv-bänken", dvs soffbordet som nu blivit SoffTVbord, o få bort min badrummshylla från vardagsrummet. Känns lite så där att ha en mikro i bokhyllan, ett badrumsskåp i vardagsrummet, ett soffbord som TV-bänk, o skrivbord som tvättbänk. Men ja, det blir bättre imorgon em. Ska rida först, både ridskolehäst på morgonen o sen Roy efter det. Blir en löprunda efter att ja ridit Roy o sen renoveringsarbete hemma. Måste gå o kasta grenar också. Fick spel på att det inte kommer in någon sol i min trädgård så jag drog ner o bröt/klippte av en massa grenar från buskarna men orkade inte gå o kasta det så nu har Zam spridit ut dem i hela trädgården.

O nu ligger han o jobbar på att strimla sin nya sovdyna. Tänkte jag skulle uppgradera hans gamla fula hemma sydda dyna mot en ny snygg svart med ett tuggben på men han verkar inte ha samma ide... han verkar tycka att den ska dö o spridas ut i småbitar... otacksamma hund.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards