Direktlänk till inlägg 25 augusti 2012

bilder på min snygga lägenhet med hål i väggarna :P

Av isabel - 25 augusti 2012 23:08

här skulle min TV ha suttit. Om hålen hade blivit LITE djupare än 3mm... ett hål, det första gick att borra hela vägen o sätta i plugg, nästa höll på att överhetta borren, det jag gav mig på efter det gick typ igenom tapeten men inte längre o så tänkte jag att jag försöker mig på det sista, för det går säkert att hänga TV med bara två skruvar, men nej, det kom nån milimeter in o sen gav jag upp. ingenting hände... jävla betongvägg. O väggen där TV skulle ha suttit var visst ihålig så borren gick rakt igenom o sen trillade pluggen ner i nått hålrum inuti väggen....  så det blev att spegelvänga hela rummet


så här är före....

  


Och efter:

        

det blev inte så jätte stor skillnad men nu när ryggen på enda soffdelen är ut mot "matsalen" så känns det lite mysigare och lite luftigare. Zam fick byta soffhalva så numera är divanen min och den andra halvan hans, vilket blev kanon för då har han ryggen som hindrar honom från att se allt som pågår utanför fönstret så kanske han kan lugna sig lite, plus att det hindrar honom lite från att leka i soffan, hoppas jag...  O så blev min badrumshylla lite mer användbar nu som avlastningsbord direkt ansluten till soffan så nu har jag någonstans att sätta glasen, o fotona som står på den är lite mer synliga o inte instängda i en hörna.

Tror egentligen den stora skillnaden i känslan ligger i att det just nu är välstädat här hemma så alla ytor som ska vara tomma är tomma.

Imorn ska det sista i sovrummet fixas, garderoberna städas o rensas. Däremot har jag insett att jag nog kan glömma tanken på att sätta upp en arbetsbänk i köket för väggen jag vill fästa den på låter ihålig den också... så jag får hitta på något annat för att få bort mikron från bokhyllan...






  en löprunda bjöds det på idag också, Zam fick följa med så det blev milen på precis under en timme. Det är segt att springa i Skrylle, första 4km är bara uppför o backen på bilden är definitivt inte den brantaste även om den är en av de segare. Zam var duktig dock, stannade en gång för att bajsa o tre gånger för att kissa, plus att jag behövde stanna en gång för att plocka av tröjan. Det regnade när jag red Roy så jag frös som bara den o drog på en långärmad inför löpturen vilket jag ångrade redan efter 1km  så då fick den åka av igen.

Fick rida Loppan på dressyrlektionen imorse. Riktigt trevlig pålle. Lite outbildad o låste sig lite när hon inte förstod vad jag ville men vilket steg, riktigt mysig i alla gångarter o väldigt trevligt lynne. Så henne rider jag gärna fler gånger :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards