Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

för att sömn är överskattat o min hund är tokig o jag var bäst i världen på att springa Milen idag :)

Av isabel - 28 augusti 2012 22:47

är inte jätte förtjust i Zams just nu, hela natten drömde stackaren mardrömmar, eller, nja, helt ärligt tror jag inte det var mardrömmar, snarare jaktdrömmar, men irriterande var det o högljutt var det också, gnäll och skäll o skrapande i golvet... seriöst hund, håll käft! Det är ju inte precis så jag sover som en död i vanliga fall heller. Sömn är så fruktansvärt överskattat ändå, det där med att man måste sova 8h/dygn, Yeha, varför då? får jag sova 4h i sträck är jag lycklig. Sover jag 8h i sträck utan att vakna en gång/månad så är jag sjukt lycklig, och oftast sjuk också, för det händer typ aldrig.... men ja, nattens 3 totala sömntimmar var ändå lite i underkant. Så just nu är jag sjukt trött men somnar ändå inte så varför lägga sig :P Whatever, blir en runda med jycken om en stund o sen slå mig själv i huvudet med en stekpanna.

Har ju faktiskt en ny stekpanna!


Imorn kommer bilder på lägenheten, före och efter, för Tommy kommer och hjälper mig att få upp TV på väggen så imorn ska ALLT bli klart. även om jag skulle behöva åka till nån billig butik o köpa knoppar till köklådorna. För puckot fick ju för sig att det var "handtag" o inte knoppar på lådorna så nu har jag 12st handtag som jag inte kan använda men för få knoppar. SKa hitta på något dekorativt att göra med mina handtag så de inte går till spillor.


O dagens skryt: MILEN PÅ 50.41 minuter. Det är lite lögn för jag var tvungen att stanna efter ca 1km för att det började regna och jag behövde vända mobilhållaren uppochner så telefonen inte skulle bli blöt så det blev totalt paustid på ca 1min, men eftersom jag stannde pga praktiska skäl och inte pga fysiska så tänker jag faktiskt inte räkna det utan vidhåller att jag sprang en mil på 50min och 41 sekunder. Det är ett snitttempo på precis över 5min/km, så jävla nöjd!!!! O det känns i benen just nu kan jag säga. Har fortfarande inte fått tummen (eller plånboken) ur till att köpa nya löpskor. Det blev så mkt annat som skulle betalas nu över sommaren och så vansinnigt lite pengar in så det får fortsätta vänta. Hunden och lägenheten har kostat för mycket just nu.


Började en kurs i Rallylydnad med honom idag. Var inte jätte imponerad, det kändes lite rörigt, jag gillar struktur när jag lär mig något nytt men det tog ett ganska bra tag innan instruktören ens gick igenom grundreglerna i rally. Zam visade upp sig från sin bästa sida och drog, skällde, nosade hysteriskt och sket fullständigt i mig de första 45 minuterna. Han var så grymt uppjagad av alla nya dofter o det blev inte bättre av att hans hormoner är helt ur balans just nu. Om han tittade på mig så var det för att tugga på mig, hans nya sätt att "hålla kontakt", tugga på min jackärm o "hålla mig i handen", men det är när han är uppstressad. Vi tog några pauser för att försöka lugna ner nerverna men det håll i ungefär 32tiondelssekund efter att vi gått tillbaka ut på planen. Boll fungerade faktiskt bättre än godis när det gällde att få honom att utföra momenten, vilket var nytt, men antar att det berodde på hans stressnivå, då är leksaker alltid bättre än godis i hans värld. Ska ge det några gånger innan jag ger upp, köpte ett klippkort på 5gånger o är han lika jobbig och ofokuserad då så kommer jag nog leta efter någon annan träningsform men jag vill ge det en riktig chans. Agillity är fortfarande det jag helst vill träna och jag definitivt tror att han skulle tycka bäst om men jag kan inte bestämma mig för om jag vågar utsätta hans höfter för det... är så jädrans rädd att det ska bli för stor påfrestning och förkorta hans liv men jag vet inte än... låga klasser med låga hinder kanske inte blir så farligt.... kan vara värt det. men ja vet inte...


nä, ut med jycken o så sängen. Har ju 8e boken i Svärdets väktare liggande på sängbordet som bara väntar på att bli läst :)

 
 
Ingen bild

Madde

29 augusti 2012 12:25

Kan verkligen rekommendera rallylydnad, man får sjukt bra kontakt och hunden brukar tycka det är roligt när den fattar grejen. Hoppas det är något som funkar för er så småningom också :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards