Alla inlägg den 19 april 2012

Av isabel - 19 april 2012 23:16

det är ganska komiskt hur lite som krävs för att hela världen ska kännas ljus igen. Blev påmind i onsdags om att CSN endast kräver att 75% av kurserna man läser skall vara godkända, jag har 25% kvar denna termin när denna kurs är avslutad vilket innebär att från och med måndag (kl 12) är jag inte längre student! Och OM jag bara får ett jobb till sommaren så kan det innebära att jag ALDRIG någonsin igen behöver plugga. Det hade varit så otroligt underbart att jag knappt kan fatta det själv. Jag har smilat i 2 dagar bara pågrund av det. Helt underbart. Mitt absoluta drömläge just nu är att jag får en anställning som sträcker sig MINST hela sommaren, med goda chanser till förlängning, och där tillträdet är 1a juni. För jag hade verkligen behövt att få ha 1 månad ledigt. En månad utan skola, utan stressen över att inte veta hur räkningarna skall betalas under sommaren o nästa termin, en månad där jag bara får lov att vara, bara kan vara i stallet utan att behöva känna mig stressad, kanske få tillbaka någon form av socialt liv, komma ikapp med läsningen av alla underbara fantasyböcker, träna hunden, träna mig själv, få ordning på livet i allmänhet som att komma helt tillrätta i lägenheten, få fixat trädgården som jag vill, städat ur vinterkläderna, hänga upp gardiner, organisera om i både garderober och köket så jag faktiskt kan få plats och inte behöver ha grisöron på samma hylla som min pasta. Tänk så mycket man hade hunnit med om man varit ledig i en månad. Men då gäller det också att jag har fått ett jobb, annars är det jobbsökande som står på schemat varje dag. Det är ett hemskt heltidsjobb att söka jobb, man måste vara så otroligt på, skicka in ansökningarna direkt de kommer ut, ringa o sälja sig själv till varje arbetsgivare, skriva om de personliga breven till nästan varje ansökning, anpassa CV't, skriva om hela CV't minst vart 3e ansökan för då skall man ansöka via extrerna sidor... att söka 10 jobb kan ta en hel dag om man ska göra det rätt och bra. O så undrar människor hur arbetslösa kan vara upptagna :p


Red Charlie barbacka idag, sadeln klämmer nog nu när han tappat alla sina muskler igen efter att ha stått på tog för länge pga diverse komplicationer i hans liv. Han gick ganska trevligt. Långt ifrån hur han gick innan vintervilan men bättre än förra veckan. Kan vara sadeln, kan vara att han börjar komma igång o inser att det inte gör ont att ha bett i munnen nu när vargtänderna är borta. Men han var iaf trevligare än på flera veckor vilken känns skönt. Så det blir barbacka i ridhuset imorgon också. Tar nog en uteritt med Roy för jag ska skritta Carisma också så jag känner inte riktigt för att rida 3 hästar i ridhuset när 2 av dem iprincip bara får skritta. Roy får trava ca 5 minuter, eller kanske 10 nu, det var en vecka sedan vi var hos veterinären så det borde bli 10 min trav imorgon :D wohoo.


Fick röntgensvaren från Zam's höftröntgen nu i dagarna. D på höger höft och C på vänster. Jag hade väntat mig ett C på höger men trodde att vänster skulle bli godkänd. Måttlig höftledsdysplasi i höger, lindrig i vänster. Inte helt bra. Sixten hade samma problem o han levde tills han var 11, så det går ju, det gäller bara att jag begränsar vad han får och inte får göra. Det som stör mig mest just nu att jag får lägga ner planerna på att träna agility med honom, jag tror han hade älskat det, men hoppa ska han inte göra med de höftprognoserna. Hade egentligen hoppat på att fått para honom men det händer inte heller nu vilket förvisso medför det underbara faktum att jag då slipper ställa ut honom! Jag har aldrig förstått mig på hundutställningar, hundar ska inte stå på en pedestal o granskas o bedömmas utifrån om ägaren har putsar klorna på den med nagelack eller inte. Bruksträningar av alla dess slag, det är en bra bedömningsgrej, att bedömma hunden efter om den är bra på något, inte bara pga vilka gener den fick och hur mycket pälsvård ägaren pallar med. Men ja, nu slipper jag hela den biten iaf, vilket jag är glad för. Men det är lite taskigt att vi inte kan träna agility :(


En lite mindre rolig sak är att jag på någotsätt ska ha skrivit ett paper på 2500 ord tills på måndag. Jag har inte ens börjat. Jag har för den delen inte ens läst 1/10 del av kurslitteraturen heller (om det ens räcker) så planen för helgen är väldigt enkel, stallet imorgon fm (eller em kanske) sen plugga, plugga, plugga. Sova, plugga, plugga, träna, plugga, plugga plugga, sova och så träna hunden o så plugga ännu mer. Inte den roligaste helgen men det är så mycket lättare nu när ljuset i slutet på tunneln visar sig vara ledighet och inte ett tåg :D

Ovido - Quiz & Flashcards