Alla inlägg den 25 april 2012

Av isabel - 25 april 2012 18:01

denna dagen blev visst bra den också!


Riktigt mysig kväll igår med Erik, fick igång den nya grillen med lite extra tändvätska o grillade  hamburgare o satt o snackade skit hela kvällen :)

Världens bästa sömnmedicin var att försöka läsa seminariepaperna igår kväll kl 00.30 efter att ha lämnat erik vid tåget :) Läste 3 sidor o sen vaknade jag till typ 20 minuter senare för att laptopen kasade ner på huvudet på mig.

o sen upp kl 6.15idag för att åka till stallet o åka med Roy till veterinären. Hade förväntat oss en lång förmiddag men när vi kom dit så var den gamle gubben inte det minsta halt, inte på rakt spår, inte i lina o inte på böjprovet. mest troligt har han trampat på en sten så vi får fortsätta med igångsättningen. tack vare det så var vi tillbaka i stallet redan kl 9 så jag han med god marginal rida Carisma, åka hem, gå ut med hunden, läsa paperna inför seminarier OCH ta en powernap innan det var dags att åka till skolan. Seminariet var inga större problem, hamnade i en trevlig liten grupp så de var lugna o trevliga diskussioner där jag ännu en gång lyckades mygla undan det faktum att jag inte hade läst mer än 1/4del av kurlitteraturen som diskuterades :)

Kunde gå direkt till gymmet från skolan o gjorde årets dummaste misstag... jag o erik hade diskuterat mina magkramper igår o han, som läkarstudent o mitt privata uppslagsverk, påpekade at det kanske var pga skorna, att jag vinklar fötterna konstigt vilket sen återspeglar sig i att magmusklerna får jobba för mycket o fel. Så då tänkte jag att det var en ide att prova att springa utan skor... DUM IDE... riktigt dum ide... man får brännsår på fötterna av att jogga på löpbandet med bara strumpor.... så nu kan jag knappt gå... kramper i vaderna efter 1½km för pga den uteblivna stötdämpningen i hälen sprang jag visst lite halvt om halvt på tå.... Ibland är jag korkad o ibland är jag riktigt korkad. Idag var jag riktigt korkad.

Men, det innebar iaf att istället för att behöva både rida och träna efter kl 14.30 idag så var jag hemma med hunden rastad kl 16.00 så ikväll har jag, förförsta kvällen på hur länge som helst ingenting alls inplanerat. Inga människor att träffa, inget plugg, inget jobb, ingen träning, ingen häst, jag behöver inte ens städa eller diska. Så det blev att laga lasange, något jag tänkt göra hur länge som helst men inte riktigt fått tid med. Den blev till o med god. Färdig lasangesås men med lite tillägg, tomtater, svamp, rödvin, ketchup, vitlök, fetaost o cheddar på toppen, blev riktigt riktigt gott när man toppade med lite parmasanost :)


det finns nog ingenting som är så skönt och avkopplande som att vara helt beredd på en stressig dag o sen blir det totala motsatsen :)

helt underbart <3

Ovido - Quiz & Flashcards