Alla inlägg den 20 april 2012

Av isabel - 20 april 2012 21:30

nu har jag roat mig med att slå upp både epistemologi och ontologi ca 5 gånger var bara på 3h... o vad orden betyder tror jag att jag skulle haft lärt mig ungefär 2008... Känns lite omöjligt att innan måndag kl 10 ha skrivit en 2500 ord lång hemtenta om vetenskapsfilosofi när jag inte ens läst 2 hela artiklar ännu, men, inget är omöjligt, ska leta lite i gamla hemtentor o se om där är några användbara argument o sen bara ta mig i kragen och påbörja århundrades bästa ordbajseri. Det känns ändå ok, för jag har abolut inga som helst förväntningar på denna tenta, den kan bli precis hur dålig som helst bara den lämnas in o kommer tillbaka antingen precis godkänd eller med kommentarer som berättar för mig vad jag gjort för fel så jag kan rätta till dessa och sen ha en godkänd uppgift. Det gäller att sluta med flaggan i topp ;) Jag brukar kunna tvinga mig själv till nästan vad som helst, men det har inte gått att tvinga mig till att hitta motivation för att klara denna kurs på riktigt, ser ingen som helst mening med det, National ekonomin var roligare, den kunde jag iaf känna att jag till viss del kunde ha nytta av, vetenskaps filosofi, not so much.


Gymmet igårkväll, ett figther fitness pass där vi körde Animal Walks under intensitets delen, tyckte inte det var så jobbigt, eller, jo, det var jobbigt men GP:n brukar bara värre, men jisses vad det känns idag. Träningsvärk i hela baksidan av kroppen från nacke till fötter. Ryggen är som ett blåmärke av träningsvärk. Helt underbart :) Körde 20 min på löpbandet också, det gick ju så där, joggade 1km typ i jämt tempo sen tröttnade jag på det, körde en spurt på 500m, sen gick ca 500m tills pulsen kom ner ordentligt, "spurta" igen, det är lite svårt på löpbandet att spurta på riktigt men drog upp det på 14-15km/h så någerlunda iaf, o så gjorde jag så under 2km. Ska ge mig katten på att jogga i jämt tempo imorgon. Ska köra ett Body Combat pass först o sen ställa mig på löpbandet med bra musik i öronen o bara jogga på i 10km/h o bara jogga så länge det bara går o inte stanna förrän kroppen säger stop på riktigt, inte för att jag är uttråkad o förhoppningsvis inte för att magen krampar. Har varit riktigt noga med vad jag ätit denna vecka också, mycket frukt, ingen överdrivet fet mat (förutom idag då det blev veg-vårrullar från thaiköket på vägen hem), inte en massa godis eller något sånt utan verkligen försökt hålla regelbundna måltider med riktig mat,  det borde ge resultat på magkramperna, hoppas jag iaf... men får väl se imorgon.

Idag blev det bara ridning, Carisma först ut, 35minuters skrittande runt i ridhuset, sen Charlie, ca 40 min barbacka i ridhuset o ett varv runt hagarna. Han gick lite bättre idag än igår, har så smått börjat påminna sig själv om att han visst vet vad hjälperna betyder o att jag inte vill sitta på fel sittben eller bli inträngd i väggen när vi går längst långsidorna :) Avslutade med att rida ut med Bea o Boy på Roy, det gick åt skogen, skulle ha travat 10 minuter nu enligt Roys igångsättningsplan men han var halt efter 2... :(    dumma dumma dumma framben... BLI FRISK... hur svårt kan det vara???? Han har mest troligt busat i hagen eller nått o stukat den igen.... 


nä, ut med hunden o så gå o lägg mig tror jag, upp så tidigt jag orkar imorgon så jag hinner plugga en massa o iaf skriva de första 20 meningarna innan jag drar till gymmet. Förstår ändå inget av vad jag läser just nu

   

Ovido - Quiz & Flashcards