Direktlänk till inlägg 27 april 2012

Äntligen en kurs som jag VILL läsa :D

Av isabel - 27 april 2012 20:54

Gick på introduktionsmötet för terminens sista kurs med inställningen att jag skulle gå dit, registrera mig o sen inte sätta min fot på universitetet igen. Så blev det inte. 4h föreläsning idag o jag var inte inärheten av att somna en enda gång, dels berodde det säkert på att vår föreläsare var väldigt engagerande, det var bara vår klass som är där så det blev mycket diskussioner men sen främst; ämnet är både intressant och praktiskt användbart. En hel kurs i bara evaluering! Det är altså en hel kurs i precis det jag vill jobba med. Utvärdering och evaluering av sociala policies och system. Så jag kommer läsa hela denna kursen så länge inte det absolut omöjliga händer dvs att jag får ett jobb... o det känns riktigt skönt, jag vill sätta mig o läsa kurslitteraturen och vill gå på föreläsningen, det ha inte hänt på hela detta läsåret.


Insåg just att jag måste tvätta min filt, den luktar blöt hund. Har just nu två (inte blöta) vovvar som faktiskt inte ligger i soffan just nu. Zam var uppe o spydde pizza i soffan innan, som tur var på lakanet som skulle skydda soffan från peps grushögar.  Peps var lite snabb o kastade sig upp i soffan så fort jag plockade bort lakanet för att tvätta det o blev lite putt när jag knuffade väck honom för att lägga en handuk under hans halvblöta o grusiga tassar. Så nu ligger han o surar i hallen o zam ligger bredvid o stirrar på honom. Tramsiga djur.


Sitter o funderar på hur jag ska göra imorgon, vill gärna hinna träna, fick ingen ordentlig träning igår, joggade en liten runda o så red Carisma o Charlie, sen blev det en lite längre hundrunda ihop med Tina o Peps.. skulle ha åkt till gymmet efter men hade glömt mina nycklar i stallet, vilket jag insåg när jag stod utanför dörren där hemma så det var en himla tur att jag hade fått lånat syrrans bil, men var hemma lagom till 21.15 efter att ha lämnat bilen o då var jag för irriterad för att palla byta om o dra o träna. Idag har jag bara ridit, förvisso 3hästar men Carisma o Roy får bara skritta så det är inte precis som det är någon träning. Satte i mig en hel pizza till middag ihop med Tina när hon lämnade peps så nu är jag alldeles för mätt för att rör mig så imorgon hade det verkligen behövts att träna men passet jag vill köra är 11.15-12.15 o jag hade verkligen behövt rida Carisma innan lektionerna börjar för sen är det iordningsättning för Loppisen o då kommer jag inte till ridhuset o så har jag lovat att hjälpa till att ställa iordning för loppisen så jag hinner inte hem för att träna efter jag ridit.. kanske får bli att dra till stallet tidigt, rida, hjälpa till o sen dra till gymmet o köra på löpbandet o styrka själv på em/kvällen... svåra val... mycket svåra :p Vill verkligen hålla igång träningen på allvar nu, är så trött på attt inte hålla igång regelbundet, få ordentlig ordning på det, komma iform, måste ju komma i skjortsen nu när sommaren kommer.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards