Direktlänk till inlägg 28 april 2012

effektivitet på högvarv

Av isabel - 28 april 2012 21:55

det känns så bra efter en dag som denna. Uppe lite försent efter att ha vaknar kl 4.15 för att jag petade mig själv i ögar, eller, egentligen så petade jag inte mig i ögar utan jag kliade mig men sen repan i hornhinnan så har inte ögat blivit helt ok så var gång jag kliar mig så känns det som om någon sandpapprar ögar på insida, vilket jag inte kommer ihåg när jag sover så det var bara att vakna o börja gråta. Tårvätska är det enda som hjälper så en timme senare hade känslan runnit bort så jag kunde blunda igen o somna om. Var lite trött kl 7 sen när jag skulle upp så det blev att stanna i sängen till 8. 1½h promenad med vovvarna på morgonen, hade halti på båda två och det var jag glad för, de gick så himla bra båda två, Peps drog inte mig baklänges o Zam lät bli att dra mig frammåt. :) De är annars lite opraktiska att ha tillsammans på promenad ibland, Zam går gärna i 190 o Peps går helst inte alls. Knöt ihop kopplena på dem en dag så Zam fick dra Peps fram o Peps agerade bromskloss, det gick faktiskt ganska bra :)


Sen blev det av till stallet, massor att ställa iordning inför morgondagens loppis. Där är överraskande mycket fina saker i år. Några år i rad har det varit lite så där med kvalitén men iår tror jag vi kan sälja mer än någonsin, så länge det kommer mycket människor!

Promenerade med Carisma i lilla ridhuset så hon fick röra på sig lite o sen hem för en promenad till med vovvarna o sen efter det blev det bakning. 5 satser kladdkaka till Cafét imorgon.


Och sist men inte minst fick jag trimmat Zam så nu ser han inte längre ut som en lurvig nallebjörn. Höll på i ca 2½h så allt är inte klart, magen, lite på rumpan o halsen/bringan behöver tas lite till men varken jag eller Zam orkar hålla på mer så det blev att klippa klorna o sluta för dagen :) O sen kom jag på att jag inte ätit middag, ganska lagom tid att äta middag kl 21.30 på kvällen, eller ja, middag o middag, orkade inte laga något så det blev mackor till middag, tänkte ta en bit kladdkaka men den ligger hela vägen borta i köket o jag är nog för lat för att gå o hämta den :P


Det är väldigt skönt med effektiva dagar, hade hoppats på att både hinna med att träna och plugga också men det blev inte riktigt tid till något av det. Har vansinnig träningsvärk i vaderna fortfarande efter barfotalöpningen på bandet i onsdags, det blir bättre av att röra sig men på morgonen eller efter att ha suttit still länge så är det som om det är två blyklumpar sitter inne i vaden. Hoppas att det har släppt tills på onsdag då vårloppet går av stapeln.


Nu väntar sängen :) God natt världen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards