Alla inlägg den 7 mars 2012

Av isabel - 7 mars 2012 19:30


syrrans gamla 16åring fick lite fart i hovarna o lyfte riktigt bra på benen idag. Länge sedan han kändes så glad på hinder, han har en viss tendens att rusa som en galning och sen tvärnita så jag flyger rakt över hindret själv men idag var det rikitgt kontrollerat, lugnt och sansat. Inledde med att hoppa två räcken med markbommar emellan för att markera galoppsprången och vi hittade rytmen riktigt bra, lyckades komma in i rytmen så jag för en gång skull kunde driva honom mot hindret istället för att bara ligga på bromsen. Bildkvaliten är kanske inte den absolut bästa, lite motljus om man säger så men är ändå glad att få lite bildbevis på att det inte ser helt galet ut. Har väl inte riktigt förtroende för vad andra människor säger till mig när det gäller min prestation men det kändes riktigt bra när vi hoppade i dag och det ser inte helt överdjävligt ut heller så det är ett steg i rätt riktning.




 


Ganska ok språng på oxern, lugn anridning, lugnt språng och lugn efter, det är inte alltid det går.



 


dagens första och enda tvärnit. Satt fast lite i handen och drev inte på honom inför första språnget efter vi höjt upp det till 90, är inte helt van vid att behöva driva honom framåt istället för att bromsa.



 


två räcken med 4 språng emellan, typ 90cm höga så inget avancerat. Höll honom på 5språng under framhoppningen men 4 var lite mer passande för hans stora galopp 


Hade seriöst glömt hur jobbigt det är att ha 45 minuter privat hopplektion. Både jag och hästen var genomsvettiga när vi var klara, har varit med på några grupplektioner senaste året men det är en ganska rejäl skillnad när man hoppar själv eller att behöva stå och vänta medan 4-5 andra hoppar mellan ens egna hopp. Var så benen kändes som spagetti när jag hoppade upp på Carisma och skrittade henne.


Känner mig helt slut just nu, har så vansinnigt mycket skolarbete att göra men det går helt enkelt inte att fokusera ikväll, tror det blir att gå o lägga mig tidigt, hoppas på att få sova en hel natt, vakna pigg och glad imorgon bitti, åka till ATG med Felix, få honom 100% friskförklarad, tillbaka till stallet, rida Carisma, ta hand om Charlie och så hem i någerlunda tid så jag kan plugga aktivt hela kvällen eftersom ett första utkast på denna underbara uppsats ska in på fredag och jag har inte ens börjat....  


   


one of this things is not like others, one of this thing should die alone

Ovido - Quiz & Flashcards