Alla inlägg den 30 mars 2012

Av isabel - 30 mars 2012 19:46

40 minuters skritt i ridhuset med Carisma o sen 30 minuters full fart i paddocken med Felix. Tokhäst säger jag bara, om man ökar till en gångart högre så går det inte att växla ner. Skritta gick bra fram till jag hade börjat trava, traven gick bra fram till första galoppen, sen var det bara galopp som gällde. Han är grymt snäll men grymt snabb, det fungerar inte riktigt i en paddock... han lugnar ner sig efter några varv men var inte helt bekväm i iden att stanna förrän efter ca 20... han är otroligt skön att galoppera så det är inga problem så men det är lite irriterande när man tänker träna lite dressyr och det inte går riktigt så lätt att växla gångarter som man hade velat :P Men ja, är man galoppör så är man ju tycker Felix :)


Skrittrunda barbacka med Roy ihop med Bea o Jenny blev en lite lugnare historia. Han är den coolaste gubben i stallet utan att tveka. Han står ut med allt. Jag höll på o tramsade o körde skritttävling med Bea "jockeystyle" med fötterna uppe på rumpan på honom o han bara skrittar på, viftar lite på öronen men det är också allt. Är faktiskt riktigt glad att de som hade honom på foder inte köpte honom för jag kan inte riktigt tänka mig livet utan att ha honom i familjen. Vi har haft honom sen 2003, det är snart 9år, 9 år, det är länge, det är mer än 1/3e del av mitt liv, tänk om han bara skulle försvinna, det finns bara inte....


tre hästar ridna, 4 boxar mockade, allt medan mamma trimmade Zam hemma i lägenheten! Så nu är han en nakenfis! Han är så söt, tog ut honom en runda när jag kom hem o så springer han med svansen o huvudet högt och verkar allmänt stolt över sin nya look. Mamma tog inte huvudet och rumpan, det är vansinnigt jobbigt att trimma hela hunden på en gång så jag är imponerad att hon orkade ta så mycket som hon gjorde men han ser så söt ut med värsta toffsarna på rumpan o sina små lockar på huvudet :) Min lilla förklädda pudel :p

Ovido - Quiz & Flashcards