Alla inlägg den 14 mars 2012

Av isabel - 14 mars 2012 21:31


människor som anser att man måste ha bil för att klara sig har aldrig lärt sig packa cykeln rätt! ca 20kg mat uppdelar (lite ojämt) mellan mig och hunden gick alldeles utmärkt att ta hem på min trogna packåsna :) Och det underbara paketet som fick äran att åka i cykelkorgen på styret, mina nya skor :D



 

Det går inte annat än att älska dem. Min plånbok säger annat men ibland måste man bara skämma bort sig själv och jag har jobbat som ett djur senaste månaden så lite pengar måste det ändå bli över så jag får väl leva på nudlar isf om pengarna tar slut. 




 


mina fötter kommer kanske inte heller älska skorna. Högsta klacken jag någonsin gett mig på att äga, 12.5cm, det är säkert inte så mycket för vana klackmänniskor men mtp att mina fötter är storlek 4-BRED så accepterade jag för längesedan att jag aldrig kommer få plats i denna typen av skor och därför aldrig brytt mig om att lära mig balansera i dem heller, men sakta men säkert kommer även skotillverkarna på att kvinnor också kan ha större fötter än jätte små så det kommer fler och fler riktigt snygga skor som till o med mina ankfötter får plats i. Så nu är det dags att lära sig vicka på rumpan och balansera snyggt :D



   

Sen när fötterna är trötta och ömma, eller jag helt enkelt vill känna mig lite mer som mig själv, så är det bara att  byta till dessa underbara kängorna :D

Iron Fist Shoes är min nya kärlek :D


Har tillbringat en hel dag utan hästar, det känns nästan lite konstigt, än konstigare är det att jag inte ska till stallet imorgon heller. Då väntar istället ett 4h långt seminarium i nationalekonomi. Har sittit så gott som hela dagen och läst de andras uppsatser och skrivit opponering och förberett presentationen av mitt väldigt urusla första utkast. Det är nackdelen när man ska opponera på andra, man får läsa deras arbeten vilket påminner en om hur kasst ens eget är. Men, som jag sagt innan. Jag är beteendevetare, INTE ekonom så det ska bara bli gjort och godkänt. Det är allt som räknas, så jag är ändå stolt över mig själv över att jag överhuvudtaget gör det.


Dagens dryga och trista grej är ju att jag vaknade kl 4 imorse (som vanligt) lyckades dock somna om och vaknade runt 7-7-30 av att någonting pep, riktigt irriterande högfrekvenspipande som vägrade sluta. Det lät i hela lägenheten och hela trappuppgången, nästan som om när ett löv viker sig och fastnar i ventilationen eller någon dammsuger med en vansinnigt dålig dammsugare. Tog ut Zam på en timmes promenad för både han och jag höll på att bli tokiga och som tur var hade det slutat när vi kom hem igen.


Har gått tillbaka till att ha praktiska drömmar, eller, praktiska och praktiska, nu två nätter i rad har jag drömt om ridlektioner, totalt misslyckade ridlektioner. Igår natt drömde jag att syrran kom in och avbröt min ponnylektion, hon drog av en av ungarna från ponnyn och hoppade upp själv. Det bästa var att hon var i drömmen höggravid och red en liten C-ponny, min syster är LITE för lång för en C-ponny i verkligheten och var nog några decimeter längre i drömmen så benen släpade nästan i marken och hennes gravida mage täckte typ halva halsen på hästen så hästens rygg böjdes och så kastade hon ut mig från min egen lektion o sa att jag inte fick undervisa för jag elak mot barnen och ponnierna....


I natt hade eleverna hopplektion istället (förvånadsvärt mtp att de hoppade på riktigt på kvällen) o då självklar kunde jag inte hitta banskissen för de skulle hoppa bana och hade jätte ont om tid och alla blev helt vansinniga för att banskissen var borta och vi blev försenade, men så byggde vi iaf några hinder och då hade jag helt plötsligt nybörjarna, de som aldrig förr suttit på en hästrygg, att hoppa. Var gång jag vände ryggen till hindret så höjde de hindret så helt plötsligt skulle nybörjarna hoppa närmre 1.10, på ponnies... och just då kom ju självklar vår ridhuschef in i ridhuset och blev vansinnig på mig för att jag lät nybörjarna hoppa så högt. Det lite komiska i den drömmen var att den enda jag reagerade på när jag vaknade, som fick mig att verkligen inse att det var en dröm var det faktum att hinderstöden och bommarna var riktigt snygga tävlingsstöd/bommar och vi har inga såndan på ridskolan... Att jag hade nybörjare att hoppa 1.10 fick mig inte att inse att det var en dröm men att de hoppade snygga hinder gjorde...  


jag tycker inte om när mina drömmar är så verklighetsbaserade, för det var hoppning på kvällen, första gruppen blev förenade (fast det var inte mitt fel) och nybörjarna fick göra lite för avancerade saker när två av hästarna stack iväg i galopp när de skulle prova att trava...

drömmar är ju det undermedvetnas sätt att bearbeta det som händer i ens liv, men det behöver ju inte vara så otroligt bokstavligt. Kan väl iaf få vara ledig när jag sover? 


jaja, får väl se vad jag drömmer om i natt och hur mycket jag får sova. Följer jag mönstret om att drömma om avd jag gjort på dagen så borde jag drömma om att skriva ekonomiopponering... fy vad tråkigt. Kanske skulle ut och göra något riktigt roligt nu innan jag går och lägger mig så drömmen blir lite mer underhållande.


  

Av isabel - 14 mars 2012 10:23



Inledde stalldagen med en ridtur i solskenet med Roy




Inte helt perfekt borstad... blir lite svårt att få bort all lera när pållen bara tar upp huvudet. Väldigt galoppinbjudande grusväg men det blev bara skritt o lite trav för den gamle gubben är lite små halt :(


 

Ridtur nr 2 blev på denna vackra prinsessa inne i ridhuset. Tar inte risken att sitta med telefonen i handen när jag rider henne så det blev en gammal bild på den vackraste :)

 

Häst nr 3. Tiden började ta slut så det blev en härlig promenad i solskenet


   


Jag tycker att man har två händer av en anledning så båda buspojkarna fick följa med på promenaden. De är mer väluppfostrade när de är tillsammans än var och en för sig.


Att hästar kan sparka och trampa på en har min hund glömt igen... Tur att Charlie är snäll och tycker om sin lille skäckkompis.





Dagens hopplektioner bjöd på lite sånt här bus! Fast ingen slog sig som tur var :)    



 

Soffa är inte mjuk nog åt min vovve när han ska sova

Ovido - Quiz & Flashcards