Alla inlägg den 16 mars 2012

Av isabel - 16 mars 2012 20:49

hihi, Once upon a Time gav just förklaringen för hur sagans dvärgar kommer till eftersom det inte finns några kvinnliga dvärgar. De kläcks från ägg. Så grymt häftigt :)

Det är vad min kväll består av, TV-serier, ingenting annat. Började med Pretty Little Liers, nu 2 avsnitt av Once upon a time, följt av Greys och Private practice. Om jag inte somnar innan... det kan hända.


Hade en underbart trevlig kväll igår, tragisk, men trevlig, sa hejdå till Stephanie, hon åker tillbaka till US på måndag så det var hejdå fest för henne. Riktigt riktigt trevligt. Så gott som hela klassen var där för att säga hejdå, Blev lite senare än jag planerat så zam var väl inte jätte lycklig när jag kom hem, eller, jo, han var jätte lycklig när jag kom hem så han har nog varit olyckligt när jag inte var hemma. Hade gett honom ett nytt tuggben o självklart förstörde det hans mage, men ja, den har stabiliserats igen så det var ingen större fara, blir bara så trött på att allt han stoppar i sig förstör hans lilla mage. Måste lära mig att inte ge honom något nytt. Tycker det är lite korkat bara, han äter så vansinnigt mycket skräp, allt från cigarettfimpar till fjärrkontoller till batteri, till hästbajs och hö. det är inga problem, det tål hans mage, men om jag ger honom ett nytt ben, om det bara är så liten skillnad som om att det är ett grishudsben med lite baconsmak istället för ett utan smak så är hans mage helt uppochner och förstörd.



 

han tror jämt att han är en häst och äter hö, här tillsammans med Acke och Malin :)


Han var superduktig när jag red ut med Roy, hade honom bredvid mig i koppel hela rundan, både i skritt och trav, han sprang på ordentligt och den enda gången vi fick lite problem var när vi skulle runt stocken som blockerar grusvägen o då fick inte både häst och hund plats bredvid varandra o hästen gick självklart rakt in under ett träd med lågt hängande grenar medan hunden inte fattade hur han skulle gå runt stocken och det tog en liten stund innan han fattade att han kunde hoppa över stocken :p Men det löste sig tillslut och så sprang de sida vid sida i en liten travbit. Den dumma lille hästen är fortfarande inte bra i benet dock, han blev halt dagarna efter jag hoppade honom sist och är fortfarande inte helt bra, inte halt på riktigt men inte ren, han är liksom knickig... ska boka en tid hos ATG på måndag när jag är där med Carisma så vi får utrett vad det är med honom...


efter en ridtur på Charlie ute med Bea o Boy så skulle jag ta in den dumma lilla hästen, dum som jag är så orkade jag inte hämta ett grimmskaft så jag tog honom i grimman, så slet han sig när jag skulle stänga grinden bakom mig och så sprang han iväg runt stallet o när jag fick tag på honom sen så skulle han inte följa med mig in så han stanna och lyfte på huvudet med mig hängande i grimman. Visst, jag väger väl inte hur mycket som helst men när han bara lyfter upp en genom att dra upp huvudet så är det förvånande att de inte använder sin styrka mer. Hängde i grimman med fötterna dinglande i luften några gånger innan han fick för sig att sluta hoppa upp och ner o jag fick ett grimmskaft. Men, jag borde ha släppt honom, handen mår inte så jäkla bra just nu, lyfta upp hela sig själv hängande i en hand i en grimma är grymt korkat har jag insett... men ja, det går över, bara tänjt ut någonting.  det krymper väl ihop igen över natten.


  

Ovido - Quiz & Flashcards