Alla inlägg den 11 mars 2012

Av isabel - 11 mars 2012 17:51

Nu är det kris på riktigt, av någon anledning så har rättstavningsprogrammet slutat fungera. Jag behöver hitta på 2500 ord till och det kommer bli 2500 felstavade ord. Jag kan seriöst inte stava längre, att lyckas hålla koll både på VAD som skall skrivas och HUR det skall skriva och HUR det skall stavas, det är för tusan en överkurs som man tog bort när rättstavningsprogrammen uppfanns.


Måste få ordning på det, jag kan egentligen stava men har blivit så otroligt van vid att förlita mig på word, speciellt med småsaker, som att ha för många mellanslag, eller att min S tangent är jätte trög så jag ofta missar ett s när jag skriver. Sen är synonymordlistan min bästa vän, att den inte fungerar är nästan värre än att jag inte ser när jag stavar fel. Det som är synd är att words ekonomiska ordföråd är ungefär lika tomt som mitt. Har två olika sociologileikon men inte ett enda i ekonomi. Wikipedia är min bästa vän kan jag ju lugnt påstå, därefter kommer Google translate. Red Bull intar just nu en tredje plats och choklad föll långt ner på listan efter att de sista bitarna gav mig lite magknip. Kanske en dum ide att äta choklad till middag, men det är gott, även den sista biten som ger magknip och tvingar en att knäppa upp byxorna, eller, ja, som gör en glad att man har resår i byxorna   


Knäckte av en del grenar i trädgården och har bestämt mig för att så nytt gräs, sätta upp ett plankstaket, lägga 2 rader till med plattor och en rad med stenbeläggning intill planket till grannarnas trädgårdar för nu har zam fått för sig att han ska gräva sig in till grannen, typisk nog grannen på vänster sida, hon som faktiskt tar hand om sin trädgård. Hade varit bättre om han grävde sig in till gubben till höger, hans trädgård ser ut som min, dvs förjävlig. Men har en plan i huvudet för hur det ska se ut, sen gäller det bara att hitta tid och engagemang till att fixa det också. Samt komma ihåg att inte släppa ut Zam när gräset är nysått och hoppas på att han låter bli att gräva fler hål. Kanske behöver låna en bil också, behöver 20st stenplattor för att förstora plattrutan, kan bli lite tungt att ta på cykeln. Men, ja, får fjäska lite för mamma så hon tar bilen till jobb så kan jag låna den, sen, när ekonomipapret är färdigt. Vilket det inte kommer bli om jag inte fortsätter skriva. O btw, en av de fula halvdöda buskarna som hägnar in min trädgård är tydligen en syrenbuske, så jag hoppas den lever, för det luktar så otroligt gott när de blommar 


   

Ovido - Quiz & Flashcards