Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

fy vad jag aldrig vill bli blind...

Av isabel - 24 mars 2012 18:33

efter att ha lyckats smälla mig själv i ögat med jackans blixlås i tisdags har jag tillbringat väldigt många timmar i soffan med näsdukarna nära till hands. En repa på hornhinnan är mindre än ett litet papercut på fingret med f åtskogen vad det gör ont o vad det stället till med problem. Synen är nog det sinnet jag absolut sist vill bli av med, det går ju inte att göra någonting, att ens gå ut med hunden, eller hitta matchande strumpor blev ett problem o då var jag bara av med synen på ett öga.  Sen blev det inte bättre av att ögat värkte mer än något jag varit med om tidigare, bara jag råkade titta lite åt sidan så trodde jag huvudet skulle explodera. Nu låter det säker jätte överdrivet men allvar, det är nog en av de värsta smärtorna jag någonsin varit med om o då har jag ändå haft 7 hjärnskakningar, ett sprucket näsben, stukar de flesta lederna i kroppen samt en sprucken svanskota och så gott om kronisk ledvärk pga nervskada... så jag har lite att jämföra med. Men ja, en repa på hornhinnan fick mig att ligga still i 2 dygn. I onsdags gjorde jag ingenting utom att gå minipromenader med Zam (mamma fick ta en längre på lunchen) och så ett besök hos läkaren. På torsdagen blev den största utmaningen att tvätta och det var en utmaning ska jag säga, kunde inte tömma alla tvättmaskinerna på en omgång för jag behövde lägga mig o vila emellan. Det blev ju inte bättre av att min kropp tycker det bästa responsen på smärta är att svimma... väldigt korkad respons måste jag säga... dock var det riktigt skönt och mest troligt ganska välbehövligt med två dygn av total vila, både fysisk och psykisk..  men, det blev iaf bättre väldigt fort, redan igår kunde jag plocka bort ögonlappen men fick behålla solbrillorna på både idag och igår. Folk tittade lite konstigt på mig, speciellt idag när det är dimma och mörkt ute.... igår när det var strålande sol tyckte folk bara att det var konstigt när jag var inomhus :p


Var inne med hästen hos veterinären igår o hon skrattade ganska gott åt mig o syrran, jag kunde springa med hästen rakt fram men inte lina för då blev jag snurrig i huvudet o syrran kunde inte springa men däremot kunde hon lina så hästen byttes fram o tillbaka mellan oss. En vrickat kota och kotledsinflamation blev domen för honom, "du ser helt för jävlig ut" blev min dom och syrran fick kommentaren: "du går lite som en dräktig ko"...   


låg o vilade hela kvällen igår för hur korkat det än låter så var det grymt utmattande att vara uppe på benen och ha ögonen öppna i flera timmar.


Jobbade idag, fick ta tåget kl 5.52 på morgonen för att vara på jobb i tid till kl 7... lite drygt men samtidigt väldigt skönt, satt på jobb o åt frukost ihop med zam i lugn och ro innan det var dags att mata hästarna o börja mocka. Solbrillor på hela dagen men nästan 75% av synen tillbaka. Tog ut Felix på en galopptur mitt på dagen o det tyckte både han och jag var riktigt skönt och välbehövligt. Känns som jag bara skrittar just nu. 2 skadade hästar och så har lillkillen haft "vintervila" som blev lite längre än planerat pga bortopererade vargtänder, så en galopptur på en riktig galoppör var riktigt nice idag :)


Ägnat kvällen åt att plugga, fick deadlinen uppskjuten några dagar för den skulle in i fredags men jag har inte haft en chans att skriva klart den pga ögat. Det är fortfarande väldigt svårt att läsa på datorskärmen. Texten ser ut på ungefär samma sätt som den gör efter 1-2 flaskor vin... dvs väldigt blurrig och dubbel, men har fått en hel del gjort nu på em så den borde kunna bli inlämnad i början på nästa vecka för ikväll blir den inte klar. Blir ryggläge i soffan resten av kvällen för nu har ögat börja rinna och huvudvärken kommer tillbaka så jag tror ögat är ansträngt nog för idag :p


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards