Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

64 hovar, det är ganska många fötter det...

Av isabel - 25 mars 2012 19:02

Ibland är min pappa bäst i världen. Skulle gå till tåget kl 7 imorse och insåg precis när jag skulle låsa lägenheten att jag inte var helt 100 på vart min plånbok (dvs tåg/busskortet) var, PANIK... leta, leta, leta med en gnagande känsla i bakhuvudet att jag inte skulle finna den någonstans i lägenheten. Stackars Zam sprang runt med kopplet hängande runt halsen o pep för han behövde bajsa medan jag stormade runt och vände upp och ner på hela lägenheten (inte för att den var så välorganiserad ändå) o så stannade jag upp för att TÄNKA!!! Hm, plånboken och laptopen lade jag ju in i skåpet i omklädningsrummet för dörren till köket jämt står olåst och jag vet att jag fick med mig laptopen hem, men fick ju skjuts av Kristina så självklart stannade plånboken kvar i skåpet. Obs... kl 7.00 en söndag morgon, dessutom den underbara söndagmorgonen då det är sommartid dvs kl är 6.00 för de personer som inte ställt om klockan ännu.


Ringde pappa, tänkte att det finns inte mycket annat att göra, måste ju komma till jobb, o min älskade snälla pappa kom och hämtade mig 20 minuter senare  så jag kom till jobb i god tid :)


Heldag i stallet. Insåg idag att det är ganska korkat att ha 3-4 privathästar de söndagarna jag jobbar. Tanken "men jag är ju ändå där" är inte så jätte positiv när man börjar mocka box nr 12.... Ryktade 16 hästar och tog in 10 på ca 45 minuter så jag måste säga att det går inte att underskatta arbetstempot även i slutet av dagen, 64 hovar kratsade....  Inte de absolut mest noggranna borstningarna men nu när det är torrt och fint och ingen lera i hagarna så är det faktiskt ok och fullt möjligt att göra så, de ska trots allt ut i morgonbitti igen o rulla sig  


Hade bara 2 hästar att rida dock för Roy har fortfarande box/sjukhagevila, Master red en av stallpassarna, Felix fick vila för han fick galopperat ordentligt igår, så det blev att skritta Carisma och så en tur i det underbara vädret med Charlie ihop med Tina o Boy. Riktigt härligt. När man väl sitter där i solskenet och skrittar o snackar skit o bara njuter så spelar det ingen roll att man mockat så man har ont i ryggen och egentligen bara vill gå hem och sova, för då kommer all energi tillbaka och livet blir bara allmänt underbart. Just då försvinner alla problem och måsten och man mår bara allmänt bra :) 


jag måste, måste, måste skriva klart min eco-uppsats. Har tillräckligt mycket syn för att kunna se vad jag skriver och någerlunda läsa korrekt vad som står för att kunna kolla både facebook och skriva här så skärpning.

Men, ja, måste duscha innan, luktar LIIITE häst... o så kom jag ju på att det kanske är dags att skicka in anmälan till både sommar och höstens kurser, inte för att jag vill läsa men hellre plugga och få CSN än att behöva krypa till soc... o så måste jag maila läraren för nästa kurs (som började i onsdags) o förklara varför jag inte var på introductionen så jag blir reggad på den kursen o så skulle jag verkligen behöva handla o städa... hmm, NEJ. PLUGGA. Snabb dusch och sen ska uppsatsen bli klar för imorgon är det föreläsning med den nya kursen från 9-12 o sen måste jag vara på jobb kl 14.30 så den måste bli klar idag för nu kan jag se så därav finns ingen undanflykt längre. PUNKT SLUT!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards