Alla inlägg den 5 februari 2012

Av isabel - 5 februari 2012 19:35

söndag kväll, klockan är över 19, tenta om 4 dagar och istället för att plugga så sitter jag och tittar på Private Practise. Smart val om någon frågar mig just nu, idiotiskt val om samma fråga ställs imorgon, Men det känns ganska meningslöst att försöka läsa ekonomi när ögonen går i kors av trötthet. Jag tycker om mitt jobb men att ta 05..52 tåget när det är minus tvåhundra grader kändes inte helt som min favorit sysselsättning. Men när vi väl kommer igång, kommer in i stallet med ca 30 gnäggande hästar, då blir man genast varmare i själen. Fullt upp hela dagen, satte igång en av ridskolehästarna efter en skada i fredags, första ritten på nästan 2 månader, det blev lite spännande. Upp och ner, små bocka, små stegrar men hon är bara busig, aldrig elak, igår var det bara hälften så mycket bockande och idag busade hon bara en liten liten stund när hästarna i hagen galopperade så det går framåt. Satsar på att kunna skritta henne ute i nästa vecka men är lite rädd för att hon kommer busa och när det bitvis är is under hovarna är stegringar ingenting jag uppskattar, speciellt inte med en konvalicens häst.


Träningstävling med båda pojkarna igår också, den stora fördelen med att arbeta med sin hobby, man får betalt för att göra det man älskar :) Lillhästen gick bättre än den gamle, han börjar bli riktigt duktig på att hoppa nu, börjar få lite teknik men har lite svårt att hålla reda på benen så det blir korsgalopper lite överallt men det går går framåt iaf. Men för att vara 5e gången som vi hoppar och första gången han hoppar en hel tävlingsbana så ärjag ändå imponerad av honom.


Syrrans gamla pålle däremot hade lite mer gas i sig än charlie. Jäklar vad han drar pennor med mig, drar iväg, blir flack, får med sig bommarna. Jag är nöjd med det faktum att vi för första gången på flera år tar oss runt en hel bana utan att tvärnita, kracha in i nått hinder eller att vi delar på oss. Så jag är nöjd med ritten för vi har inte hoppat ihop regelbundet på flera år, men det känns hemskt att vi idag gör mycket sämre ritter än vi gjorde när jag först fick honom för 8 år sedan. Utvecklingen går lite på fel håll känns det som...


Melodifestivalen hos Tina igår kväll efter jobb. tacos, vin o sällskap var verkligen vad jag behövde men det var nog svårare att ta sig ur sängen i morse 7.15 än igår 05.00, trött var bara förnamnet. Men, när nästan 30 hästar står gnäggande i stallet o bara längtar tills man kommer och ger dem mat, då är det ändå värt att lämna den underbara varma sängen o traska ut i minusgraderna.Två ridturer fick det bli idag, en på betald tid och en efter. Hade vovven med mig på ridturen, Tina o peps följde också med vilket var tur för jag tappade Zam några gånger, vi måste nog öva lite mer innan jag vågar mig på på det själv. Men ja, han ska ju bli en ridhund så någongång måste vi ju börja.



Ovido - Quiz & Flashcards