Alla inlägg den 9 februari 2012

Av isabel - 9 februari 2012 23:27

tentan gick som väntat, ganska mycket åt skogen. Började helt ok, teoretiska frågor om allmän förståelse och någon till som jag förstod lite av, men sen gick det bara utför. En flerfrågeuppgift där jag inte ens förstod den inledande informationen. Grymt irriterande för sista halvan av den frågan hade jag kunnat om jag inte hakat upp mig fullständigt på första delen. Det finns ett litet hopp om att den är godkänd men jag blir inte förvånad om jag kuggar den med ett eller två poäng.


men jag har iaf bestämt mig, ska söka jobb, får jag ett heltids, eller ja, deltid ca 75% fungerar också, så tar jag studieuppehåll, uppehåll är kanske fel ord för jag kommer nog inte gå tillbaka till skolan när jag väl börjat jobba. Känner att jag kan ta vilket jobb som helst just nu, är så vansinnigt skoltrött. Har ingen motivation alls, letar alla undanflykter jag kan hitta för att undvika att ta tag i skolarbetet. Har bestämt mig för att ta helgen ledigt, har egentligen föreläsning imorgon kl 8 på morgonen men har bestämt mig för att inte gå, ledig helg, helt ledig från skolarbete. Ska få lite små saker gjorda, åka och handla, sy upp och laga några byxor. Skriva om mitt cv, söka jobb, städa, sätta upp gardiner och lite tavlor på väggarna. Sen bara ta det lugnt, gå ut med hundarna, äta nått gott till midddag, se nån bra film. Ska hämta ett paket på posten, 7e boken i "svärdets väktare" serien ligger där och väntar så det blir nog att spendera stora delar av helgen i soffan med boken framför näsan. Försvinna bort i fantay världen och strunta lite i resten av världen. Hästarna ska sjävklart hinnas med men bara på lördag o så väntar Betnér ihop med Jenny på söndag, det ska bli super kul, ser verkligen fram emot söndag :)


Har vansinnigt ont i handlederna nu igen, det var lite bättre en kort period men just nu känns det som om någon kört en kniv rakt genom handleden på mig om vrider om. Inte för att jag har provat att ha en kniv rakt genom handleden men det är det närmsta jag kan tänka mig skulle kännas på samma sätt, jobbigt och irriterande är det, speciellt eftersom det inte går att göra något åt det. Dumma irriterande nerver som inte fungerar som de ska. Känner mig på ett sånt där allmänt barnsligt *tycka synd om mig själv* humör, trött, trött och trött, ont i lederna, omotiverad till att göra det mesta men ändå egentligen väldigt nöjd med livet. Har två helt underbara vovvar liggande vid vars en sida om mig, ridit min underbara lille ponny tillsammans med underbara Jenny o Felix. Ganska mycket som egentligen är ganska underbart. Känns skönt att ha fattat beslutet av att sluta plugga. Söka jobb på allvar och så fort jag får ett jobb som jag kan tänka mig och som betalar mina räkningar så hoppar jag av skolan och börjar tjäna lite pengar istället :)

Ovido - Quiz & Flashcards