Alla inlägg den 19 februari 2012

Av isabel - 19 februari 2012 21:31

idag var det inte långt ifrån att jag hamnade på marken. Carisma var seriöst hemsk idag, var dum nog att rida ut henne ensam, misstag nr 1, misstag nr 2 var att rida henne som sista häst när jag redan var små trött, misstag nr 3 var att ta ut henne när det började skymma... 3 små dumma fel som höll på att sluta illa, höll på att backa ner i ett dike när en bil passerade, bockade på vägen upp och båda stigbyglarna tappades, var väldigt tacksam att hon har lång man :P Så fort jag satte igång henne i trav så gick vi på tvären, konstant högerställd, minsta lilla tryck med skänkelt o så exploderade hon, gick riktigt snällt i skritten men så fort jag tryckte fram henne exploderade hon i bocksprång. O så kom det en bil till, självklart bakifrån, jävlar vad föraren trampade på bromsen när bakbenen flög mot framrutan, fick stopp på henne men fick en duktig smäll i ryggen i ett av hoppen så svanken mår inte helt bra just nu. Tror inte hon mår helt bra hellre, ska tillbaka till veterinären nästa vecka o se om vi kan få några svar annat än att glidleden är infekterad. Hoppas verkligen att det finns något annat fel som är lätt att göra något åt och som håller henne hel för resten av livet. Är så trött på att hon är skadad nu, känns som hon står i sjukhagen mer än i vanlig hage...  


den lille fjönten, den man ändå förväntar sig borde uppföra sig sämst är den bästa, barbacka skrittur med Tina, lugnt och skönt o mysigt, precis som en ridtur ska vara. Den gamle fjanten tröttade ut mig ganska duktig som första pass, tränade anridning och galoppbyten på/över hinder, ja, hinder och hinder, la en bok över blocken o hade dressyrsadeln så det var fokus på rytm, balans och takt. Första 10 minuterna bråkade vi mest, han drar sånna pennor med mig så det är pinsamt, men som tur var har han inte fullt lika bra kondis som han hade för några år sedan så det gick att trötta ut honom lite och med lite mindre energi gick det riktigt bra. Fick honom lugn och rytmisk, mjuka galoppsprång över "hindret", lugnt innan, lugnt efter. Skam den som ger sig...


Lagom slutkörd känner jag mig nu. Ett varmt bad, linement och 30 minuter på spikmattano så känner jag mig lite mindre öm i ryggen, men får väl se hur den mår imorgon, då är det återigen 3 hästar som ska ridas så den får se till att bli bra till dess :)


Kollade på melodifestivalen ihop med erik igår, eller, ja, kollade o kollade lyssnade lite halvt om halvt och garvade åt hur dumma de såg ut medan vi snackade skit om allt annat i världen utom det vi tittade på. Vansinnigt trevligt  


O så kom Kanin o Carlo på frukostfika idag, också vansinnigt trevligt. Känns som en evlighet sedan jag träffade henne o det är lika underbart varje gång  


 

Ovido - Quiz & Flashcards