Alla inlägg den 10 februari 2012

Av isabel - 10 februari 2012 18:53

hur snällt är det att skicka ut ett mail till hela klassen där läraren säger att det verkar som om alla som besvarade frågor värda mer än 10 poäng har fått godkänt på tentan, men han måste dubbelkolla innan han ger oss slutgiltliga resultat. Det borde betyda att jag är godkänd, det var bara en fråga som jag svarade på med en glad gubbe istället för med text, jag vet att det är flera frågor jag inte svarade fullständigt på men om de jag svarat fulltsändigt på är rätt så borde jag ha ca 14 poäng.


Skippade lektionen imorse, bestämde det redan igår, skulle vara på föreläsningen kl 8.00 men tydligen hade läraren skrivit upp fel tid så de som gick satt där och väntade på en lärare som inte kom... jag låg lycklig och trött i sängen sovande omringad av underbara hundar.


Har kommit fram till att Peps är en mycket bättre kudde än Zam, större, mjukare och mycket mer stilla :)

       

Han är vansinnigt lycklig just nu dock, har sin underbara farbror Peps vid sin sida hela tiden. Han är så mycket lugnare och till o med lydigare när Peps är här än han är annars, otroligt skönt.





 


 
 


O i natt var jag så otroligt lycklig över att ha sammanlagt 65kg hund i min lägenhet. Drömde riktigt märkliga drömmar, det började ganska normalt, vaktmästaren kom och satte upp min hatthylla och borrade hål för att sätta upp gardinerna i sovrummet, sen försvann han och så var jag i stallet (fast samtidigt hemma) o skulle sätta in en kaninunge i en bur med ett superstort marsvin med jätte huggtänder. Så eftersom marsvinet skulle äta upp kaninen så var jag tvungen att sätta den i en annan bur, där det från början var andra kaniner men som sen förvandlades till aggresiva hundar som rev ner hela buren, fast buren förvandlades till ett hus som sen blev min lägenhet och hundarna blev till inbrottstjuvar som sparkade in min lägenhetsdörr. Sista delen av drömmer var så verklig, och när jag vaknade för att jag skrek i samband med att dörren sparkades in så var jag helt hundra på att det verkligen hände. Hade jag inte haft båda hundarna hemma så hade jag nog hoppat ut genom fönstret för att slippa gå och kolla att dörren var hel. Men efter några djupa andetag kom jag fram till att både Peps och Zam borde skälla som tossar om någon sparkat in dörren till lägenheten och eftersom båda hundarna sov så drog jag slutsatsen att det varit en dröm men jag var ändå tvungen att gå och se efter så att dörren verkligen var stängd, efter att jag konstaterat att Peps var vaken och kunde anfalla om någon stod runt hörnan...  Dessutom blev jag besviken för att hatthyllan inte var uppsatt...  


annars har det varit en extremt lyckad dag. Målet för helgen är att göra så lite som möjligt under så lång tid som möjligt och än så länge lyckas jag väldigt bra :) 


Tack för att du läste  

Ovido - Quiz & Flashcards