Alla inlägg den 22 februari 2012

Av isabel - 22 februari 2012 10:07

Fördelen med att sova i Onepice, det går utmärkt att bara dra jackan utanpå för att gå ut med hunden utan att frysa ihjäl så idag blir det pyjamas hela dagen 

  

grymt trött, sov (som vanligt) alldeles för lite i natt, somnade ok men av någon anledning tyckte mitt huvud att jag skulle vakna kl 3   kl 6 var jag hur pigg som helst och hungrig men kom fram till att om jag lämnade sängen så hade jag behövt gå ut med Zam och nog för att huvudet var vaken så var defenitivt inte min kropp vaken, så det blev att stanna i horisontellt läge nån timme till. 


Känner mig lite gnälligt just nu, förkylningen som legat o väntat verkar ha kickat in lite grann, ryggen har börjat värka igen efter Carismas underbara spanskaridskolankonster i söndags. Kanske inte den bästa medicinen att stå i ett kallt ridhus i 4h efter redan ha tillbringat ca 6h i stallet. Men så går det när man är förvirrad. Var bombsäker på att jag skulle börja jobba kl 14.30 så jag åkte till stallet direkt på fm för att hinna motionera tokstollarna Felix o Carisma innan, Carisma var halt på riktigt så hon fick ett varv i linan o sen tillbaka in i stallet, Felix var tossig o drog X-antal varv i ridhuset innan han lugnade ner sig, dessa tokiga galoppörer, men det är kul  


så jag var ju färdig med mina djur redan vid 13.30 o meddelade glatt carina att jag bara skulle ta ut zam en sväng o så kunde jag börja jobba sen. Hon tittade på mig som jag var blå eller nått, "Men, du börjar ju inte förrän 16.30"   Mitt svar: Vad tusan gör jag här nu då???      


Så det blev en längre runda med zam, fixade till Roy, o så en ridtur på Prins. Skratta så jag trodde jag skulle trilla av när den lille ponnyn började galoppera. Seriöst den minsta hästen jag suttit på de senaste 10 åren, ministeg, men stark liten skit. Var halvt död effteråt o ont i magen efetr att ha skrattat åt honom. Sen gick ja o lallade runt i en timme innan det var dags att börja med kvällens ridlektioner. De gick helt ok, hoppgruppen fick öva på att svänga o reagera innan hästen, de va duktiga när de väl hittade knapparna, sen resten hade markbomsträning o övade på att hålla takt o tempo. De var duktiga, blev ganska trötta verkade det som, var tydligen jobbigt att trava o galoppera runt i tempoväxlingar en hel lektion 


fick skjuts med en av eleverna till tåget så jag hann med 21.30 tåget vilket var väldigt skönt. Både jag o Zam halvsomnade på tåget o gick i nån halvdvala på vägen hem från stationen. Kvällsmackorna har aldrig någonsin varit så goda. Tittade på senaste avsnittet av Top Model Sverige o så blev det linement, vetekudde o sängen. O vakna allt för tidigt med en täppt näsa o ryggont   jaja, men det går över. Massor av Te, c-vitaminbomb o så linement+spikmatta+vetekudde så är jag pigg o frisk igen om nån timme  



tack o hej   

    

dagens tillägg:  


trimmade bort det värsta av Zams päls, han drar in så vansinnigt mycket grus så det var på tiden...


Före:



Efter:

 

  orkade inte mer än 1h så där är massor av päls kvar men det värsta är taget iaf.

Ovido - Quiz & Flashcards