Alla inlägg den 12 februari 2012

Av isabel - 12 februari 2012 15:15

Hade bestämt mig för att ha en hellugn helg, bara rida o ta hand om hundarna, o så självklart gå o se Magnus Betner med bästaste Jenny ikväll :)  


Men allvar, det här med att göra minsta möjliga under längsta möjliga tid är inte min grej. I fredags gjorde jag verkligen ingenting, var ute med hundarna kanske 2h, tittade på tv, läste, dammsugade, storhandlade. Igår var jag i stallet i ca 5h, skrittade ut underbara Carisma ihop med Malin o så en barbacka tur med Charlie i det kalla men vackra vädret. O sen spenderade jag kvällen med att söka jobb, tror jag har skickat iväg ansökan till minst 30 jobb eller nått.  Idag tog jag en strax över 1h promenad med hundarna, läst, tittat lite på tv, försökte få ro i kroppen till att sitta o lägga pussel men det går ingen vidare. Det här med att ta det lugnt är verkligen inte min starka sida, det är stressande. Det är så jag faktiskt har lust att plocka fram ekonomiboken och läsa lite vilket inte hänt på hur lång tid som helst.   


Borde ha tagit mig en löprunda också men det står på schemat imorgon. Andra kan ha problem med att tvinga iväg sig till träningen, jag har problem med att tvinga mig själv att låta bli. Som sagt, det där med att slappna av och inte göra någonting är inte min grej.  


En runda med hundarna i snön ska hinnas med innan det är tid att duscha o möta Jenny. Så det blir väl att bada Peps innan jag badar mig själv, det är helt makalöst hur mycket smuts den hunden kan dra in. Han gör verkligen allt bättre än min hund, till o med smutsar ner bättre :p Men, har man världens största tassar med krullig päls så kan man inte riktigt hjälpa att det fastnad 1dl sand i varje tass. Stoppade ner honom i badkaret efter morgonpromenaden för där var ca 1kg snö i varje tass, den bästa ideen jag kommit på idag   









snömonstret Peps :)






Stor o liten hund ute på snöpromenad



   Peps; fågelskådaren, bilden är tagen igår. Idag var det is på mestadelen av dammen vilket zam tycke var helt underbart, för då kunde man ju springa på vattnet och jaga ankorna. Gissa vem som hade panik när han står mitt ute på dammen, på ett islager jag vet bara skapats över en natt... tankarna på hur jag skulle lyckas få upp min hund om han gick igenom isen mitt ute på dammen blev aldrig riktigt klara och behövdes som tur var aldrig prövas. För om isen inte håller för min 23kg's vovve så lär den inte hålla för mig och jag vet inte riktigt om Peps hade klurat ut hur han skulle hämta hjälp om både jag o Zam låg i en isvak och trampade vatten. Som tur var höll isen och min tokige hund kom över på fastmark igen där koppeltvånget väntade men lite morgon panik hann jag allt med. Måste bruka allvar o uppfostra min hund snart.  


tack o hej  

Ovido - Quiz & Flashcards