Alla inlägg den 7 februari 2012

Av isabel - 7 februari 2012 19:19

Jag hade en bra plan för idag. Upp i tid, plugga några timmar, åka till stallet, motionera tre tokstollar, hinna med 17-tåget hem o så ha böckerna framme igen senast kl 18.00 Kl är nu 19.20 och jag har gömt boken bakom datorn under fruktskålen 


Det blev 2 ½ timmes plugg innan stallet o nu blir det väl att sitta till kl 1 i natt för att hinna med dagens last men det är värt det. 3 ridturer är alltid värt nån timmes mindre sömn. Kom med tåget 30 min senare än planerat o var vrålhungrig på vägen hem för jag hade ju glömt att ta med mig lunch till stallet så det blev att gå inom pizzerian o plocka upp en pizza som jag o Zam delade på framför Tv. Det går nämligen inte att äta pizza samtidigt som man pluggar, för då kanske det kommer pizza på boken och så kommer den lukta pizza för resten av livet och även om pizza smakar gott så uppskattar jag inte lukten av det när den väl är uppäten. Framför allt uppskattar jag inte att hitta en torkad champinjon eller skinkbit pressad mellan två bokblad 


men, ja, nog om mina tankar kring pizza, det är hög tid att återgå till den underbara ekonomiboken. Roar mig med att se det som glosor för läraren menar på att det är som att lära sig ett nytt språk, "ekonomiska", har kommit till kapitel 4 och är redan uppe i 42 termer som jag inte förtstår fullt ut. Känns bra att det är ca 14 kapitel kvar och tentan är om 42 timmar.


Hm, over and out.    

Ovido - Quiz & Flashcards