Alla inlägg den 5 maj 2012

Av isabel - 5 maj 2012 20:49

Allt detta snack om löpning har satt griller i mitt huvud. Jag har aldrig någonsin i mitt liv sprungit en hel mil. Jag har gått flera mil men aldrig sprungit o ändå fick jag för mig att anmäla mig till Malmömilen, den är om lite drygt en månad o 1v. hur i helsike ska jag kunna träna upp mig för att springa milen på en månad? Speciellt när jag sitter här hemma med lite smårinnig näsa, halsont och ingen röst. Men så ska jag ju inte springa med näsan eller halsen heller  men, en månad fram är det löpning och fysträning som gäller för hela slanten, så hejdå kvällar i soffar, hej löprundorna.


Jobbintervju hos Telia Kundtjänst på måndag. Gruppintervju så jag vet inte helt hur den kommer gå till, om alla som är där tävlar om en tjänst eller om där är flera tjänster, eller ja, det får jag väl se. Det är super super super nice att få komma på en riktigt intervju och det är en heltidstjänst som erbjuds över sommaren med chans till förlängning till hösten o det är superbra. Men tyvärr är ju lönen inte riktigt lika superbra. Efterskatt får jag ut mindre än vad jag fått dessa månaderna med studiebidrag och lön från Burf. Det är en början, jag räknar ingenstans med att börja med ett jobb på precis det stället jag alltid önskat mig (om jag ens viste vart det skulle vara) och en toppenlön, men att efter att ha samlat på sig 300hp så känns det lite sisådär att behöva kräla och be för ett jobb som kräver gymnasiekompetens och betalar ganska mycket mindre än väktarjobbet.... sen att jag hellre arbetar i telias kundtjänst än som väktare är en bonus. Det är en början, en trygghet över sommaren och en utgångspunkt för hösten om inte annat. Telia är definitivt inte fel företag att få in en fot i, alla stora företag med mycket projekt och anställda och kontakter är en bra början :) så jag håller tummarna för att jag få jobb på telias faktura kundservice på måndag :)


Ska sätta mig o ringa lite andra samtal på måndag också, min kära pappa glömde nämna att en av hans kontakter arbetar som just utredningssekereterare inom malmö stad, precis den typen av arbete jag är (blir) utbildad till och verkligen verkligen VILL arbeta med. Så det blir att hitta rösten till på måndag o ringa o säga hej till henne :D


men det känns väldigt skönt att komma någonstans med sökandet, att få en intervju känns som om det är det som kommer få allt att lossna. Majmånad, nu börjar det bli panik för alla sommaranställningar och samtalen kommer bara regna in :)   




Ovido - Quiz & Flashcards