Alla inlägg den 9 maj 2012

Av isabel - 9 maj 2012 19:52

jag är så trött på dessa skador nu, Roy är halt, igen, på samma ben, det är inte kul längre, först blev han halt för att han snubblade på en bom när jag red honom, sen igen 2 dagar efter att jag hoppat honom, sen när jag red ut honom och nu igen 2dagar efter att han betett sig som en idiot med mig i ridhuset. Tydligen var han halt redan imorse när de skulle släppas ut, tog ut honom i lina direkt när jag kom o då var han småhalt på sitt älskade höger framben, efter att ha pratat med veterinären så blev det ut o rida honom så han håller sig halt o inte gör som han gjorde förra gången dvs ha blivit "frisk" när vi väl kom till veterinären så hon inte kunde se vart felet låg. så det blev att rida honom, inte kul... han försöker springa ifrån smärtan, så han stack ett antal gånger, kändes inte halt i ökad slängtrav men kunde inte hålla sig i en galopp när han stack iväg i galopp utan roade sig med att byta fram o tillbaka i korsgalopp.Sen på vägen tillbaka när det väl gick att få honom lugn så var han halt o nu innan jag lämnade stallet så hade svullnaden i benet ökat. Hatar att behöva rida honom halt, eller ja, att rida honom för att behålla hältan men det går inte att få honom frisk om han inte är halt när han kommer in till veterinären, helt jävla värdelöst...

är så trött på att hästarna inte kan hålla sig friska, vill inte ha fler skador på dem nu. Är trött på att vara stammis på ATG:n....


O det är alltid nått, vill ha en hel dag utan något som skiter sig, utan några dåliga nyheter, tänkt en hel dag som är 100% positiv. Jag vet att jag just nu låter och beter mig som en gnällig och arg 5åring, men jag är så jävla trött på alla saker som konstant ska skita sig, dra ner en och få en på dåligt humör.

Är det inte skolan så är det hunden eller hästarna eller stallet eller jobbsökandet eller andra människors problem och irritationsmoment som man konstant dras in i, eller sjukdomar eller ens bästa vänner som mår dåligt och mister sin mamma eller sitt jobb eller sin hälsa.


Varför kan människor inte bara få lov att vara lyckliga? 

Ovido - Quiz & Flashcards