Alla inlägg den 11 maj 2012

Av isabel - 11 maj 2012 21:10

wohooo, Idag fick jag ett jobb :)

Anställning hos Profite med position på Telias kundtjänst.

De ringde medan jag satt på seminariet så ut i hallen och hoppade högt av glädje.Gick tillbaka in på seminariet o bara hojtade ut: I GOT A JOB :D hahaha, det känns så skönt, så riktigt skönt, lugnet som infann sig när jag insåg att jag har säkrat inkomsten för hela sommaren, det känns så skönt, så vansinnigt skönt. Har jag riktigt tur så är det förlängning till hösten o om inte så har jag ytterligare 3 månader på mig att hitta ett annat jobb. O jag tror nog att jag kommer trivas på kundtjänst, sitta o snacka med människor hela dagen, lösa problem, ha fullt upp, vi förväntas vara på 10 samtal/h tror jag det var så det är ganska högt tempo med saker att göra hela tiden, passar mig perfekt, riktigt perfekt, att ha något att göra hela arbetsdagen, helt kanon :) Så det känns så vansinnigt skönt.

Så nu tog jag beslutet att sluta skolan NU, direkt, vi börjar nästa måndag så jag kommer missa flera seminarium och jag känner inte riktigt att jag orkar med att både jobba heltid och klara studierna så då känns det mycket bättre att hoppa av skolan nu så slipper jag ha dåligt samvete för att jag inte tillbringar all tid jag har över till studierna. Så jag tog beslutet att lägga av nu med en gång så från och med nu har jag semester. 9dagar av semester utan skola, utan jobb, bara hästarna, hunden, fixa i lägenheten, träna, träna Zam ordentligt. Försöker låta bli att göra en lista på allt jag egentligen behöver få gjort under dessa 9 dagar för då kommer det inte bli mycket till semester ändå utan jag ska verkligen försöka ta det lugnt, inte planera in mer än hästarna, hunden och träningen. Ska på begravning på onsdag så det är inplanerat, jobba på torsdag ska jag visst, rida Felix på Pay & Jump Terrängen (om det inte fortsätter regna) o så är det kalas för Ellen o Anders på lördag. Så det är lite saker inplanerat redan men ska försöka hålla det där, med lite saker, så imorgon ska min "lugna" vecka börja, ska tvätta, det är vad som är inplanerat, o så behöver jag åka o handla o träna. Så ja, det är väl ändå lite, o sen söndag är det första gången på löshundsträningen med Zam, o sen tidig middag hos mamma o pappa o så till stallet. Tänkte hoppa Felix o rida lite dressyr med Charlie o sen fodra alla de fyrbenta.

Jag är nog inte så bra på det där med oplanerade dagar. Men jag SKA ha en hel dag denna veckan då ingenting är inplanerat utan jag bara ska sitta i soffan o pilla navelludd. Inte för att jag vet hur jag ska klara av det, sitta still är inte min grej men någon gång ska jag klara av det också. Haha.


O ska komma iväg till djurbutiken också i veckan o diskutera lite foder med de i butiken. Träffade Tommy i förrgår o han fick tipset att ge deras nya tossefia färskfoder för det innehåller mindre protein vilket tydligen har en positiv effekt på över energiska hundar. O min hund skulle kunna gå på valium o ändå inte sitta still. Så om färskfoder kan få ner honom ett steg på energistegen så är det inte något jag säger nej till. Men, problemet kvarstår, färskfoder kommer i "korvar" o min jycke kommer nog behöva äta ½-1 korv/dag o eftersom de är färska så behöver de ligga i frysen. Ska jag slippa åka till affären varannan dag så kommer min frys att vara full av hundmat. Inte för att jag är så jätte bra på att ha människomat hemma ändå, men det är mer mat i frysen än i kylen, så jag får fundera på hur det ska gå till. Eller om det finns ett torrfoder med samma innehåll som färskfodret. Det är ett enklare alternativ :)


O nu fortsätter jag på min positiva fredag. Ett helt ok dressyrpass på Felixen o sen pizza och chips på det. Så nu sitter jag här o försöker förstå hur magen kan vara så flexibel, det är ganska märkligt hur mycket som kan få plats i den egentligen o hur den kan skifta mellan storlekarna så enkelt. Just nu ser det ut som jag är i typ 7-8e månaden gravid o efter att ha sovit o skitit så är den tillbaka till normalt. Det är lite häftigt att den klarar av det utan att spricka :) så jag övervägen att testa gränserna o fylla på med lite choklad   

Ovido - Quiz & Flashcards