Alla inlägg den 6 maj 2012

Av isabel - 6 maj 2012 22:29

det finns inget bättre TV-program än The Big Bang Theory. Det är så vansinnigt rolig, hade kunnat plocka citat till en hel bok, där alla läsare hade kissat på sig av skratt. Kombinationen av deras höga IQ med deras sociala inkompetens är bara helt underbar. Sheldon är nog den roligaste personen i världen (om han hade varit verklig) o Amy är också helt underbar, visa kommentarer hon säger är så klockrena, speciellt när hon använder ironi eller försöker skamlägga Sheldon till att göra vad hon vill o han inte fattar ingenting. 


Hoppade Felix i parken idag, det gick mycket lugnare än förväntat. Han hoppar inte riktigt som jag förväntat mig, eller, jag visste inte riktigt vad jag förväntat mig men han hoppar inte riktigt, han mer gör ett stort galoppsprång. Vi hoppade inga höga hinder så det gick ändå. Hoppade igenom de flesta hinderna i parken, tunnorna och cementröret tyckte vi var lite obehagliga men med lite övertalning så hoppade vi över de också. Skippade den stora grinden. Känner att ja behöver hoppa honom någon gång inne för att komma i takt med honom innan vi ger oss på något högre, grinden är inte hög egentligen, max 90, men det är tillräckligt högt för att gå omkull på när hindret är fast o jag är fortfarande en fegis när det kommer till nya hästar och hinder.Det som förvånade mig mest var hur lugn han var, kanske bara "nybörjartur" eftersom det var vår första tur i parken men det gick hur smidigt som helst att bromsa, 100 gånger lättare än ute på grässlingorna. Får se hur det håller i sig. Tänkte hoppa honom inne nästa vecka och sen om det går bra och vädret är bra så tänkte jag rida honom på Pay and Jump-terrängen på kristiflygaredagen.


Sista gången på lydnadskursen med Zam idag. Det gick ganska bra. Vi hade lite strul som vanligt med kvarstanningen men det gick ändå bättre än vanligt. Löshundskursen börjar nästa vecka och jag hade först inte tänkt vara med, trodde inte Jeppe skulle tycka att vi skulle gå den redan för det känns inte riktigt som vi är redo, men efter att ha diskuterat lite med honom så sa han att vi var välkomna att delta framförallt med tanken på att det är just inkallningen jag verkligen verkligen har problem med så att träna den under kontrollerade former kan vara just precis vad som behövs. Så jag kommer nog att vara med, det värsta som kan hända är att han springer runt o vägrar komma under 1h tid. Vi är iaf ett perfekt dåligt exempel och Jeppe säger alltid att det är hundar som min som är kanon att ha med på kursen eftersom det höjer distraktionen för alla de andra hundarna vilket ger en extra bra träning :) Så även om det går åt skogen för mig så kanske det är positivt för de andra :D


Anställningsintervju imorgon, ska försöka hinna iväg och köpa nya byxor imorgon innan dess, måste ha något som ser bättre ut än ridbyxor, men mina ridbyxor är de enda byxorna här hemma som är både hela och rena, som inte är mjukisbyxor. Eller så får det bli kjol om jag inte kommer iväg. Måste ut o springa imorgon fm, crap, det var därför jag inte hade behövt duscha nu ikväll... jaja, gjort är gjort. Malmö milen är om 5v och då ska jag kunna jogga en hel mil för första gången i mitt liv, så det gäller verkligen att träna nu. Runkeepern ska bli min nya bästa vän. Hittade en annan app också, ett 6v träningsprogram för att kunna göra en jädras massa pushups, situps, squats, dips och pullups. De sistnämnda blir nog lite svårt att öva för jag har inget att  hänga i, men får köra dem på gymmet. 5v för att få denna slappa kropp i form igen, kanske till o med kan lyckas med konsten att komma i mina shorts lagom till dess 

 

Ovido - Quiz & Flashcards