Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

nattuggla?

Av isabel - 23 februari 2012 01:30

så här pigg var jag aldrig kl 01.52 när jag jobbade natt... då var det absolut inga problem att somna oavett om man stod i en snödriva eller satt på en stol. Men nu, när man ligger bekvämt nedbäddad i sängen och FÅR sova, då går det bannemig inte.  

det värsta är att jag är inte ens trött. Väckte precis Zam och tvingade med honom på en promenad, inte för att kunna sova länge i morgonbitti för denna jubelidioten bokade tvätttid kl 8 imorgon så jag måste upp ändå, men nu behöver jag iaf inte gå ut med honom innan jag lägger första maskinen. Där är en stor ful skylt om att hundar är förbjudna i tvättstugan så han får inte följa med, vilket jag tycker är synd för han är grymt bra på att plocka upp tappade strumpor  Förvisso är han väldigt duktig på att ta sagda tappade strumpa, bära iväg den och gömma den någonstans där jag inte hittar nämnda strumpa men ofta kommer han stolt med den i munnen och talar om för mig att jag tappade den (så nu är den hans och så går han o tuggar sönder den). Han har blivit ganska bra på det där med att inte tugga sönder allting, kan vara så att jag blivit bättre på att plocka undan efter mig och att alla saker han tycker om redan är söndertuggade, men det är mer och mer sällan jag kommer hem till trasiga saker 


Funderar på det här med att räkna får, hur går det till egentligen? Ska man fantisera ihop fåren i huvudet och räkna dem där? För i så fall kan man ju börja om hur många gånger som helst och jag finner det ganska stressande att fantisera ihop en hög med får som hoppar över ett staket, då blir det till slut världens tävling så att fåren springer så snabbt att jag inte hinner med att räkna dem. Kanske skulle klistra upp självlysande ploppar i taket, sisådär 200-300st så kan jag ligga och räkna dem, fast då blir det ljust i sovrummet så det fungerar inte riktigt heller. Ligga o läsa är värdelöst för boken jag håller på med nu är vansinnigt bra så då slutar jag aldrig, skulle kunna hämta ekonomiboken för den är grymt tråkig men då kommer jag börja grubbla över papret vi ska skriva som examination för den kursen och då somnar jag ändå inte. Skulle kunna sätta på en bra film men har ingen dvd-spelare och inga filmer på denna datorn och den andra orkar jag inte hämta så det blir också lite jobbigt. Låg på spikmattan o lyssnade på lugn musik en stund men då började det mest klia på ryggen o ghu vad skönt det är att använda spikmattan som klimatta, verkligen den där känslan som Baloo förmedlar i djungelboken när han kliar sig på en palm (eller vad det nu är för träd), skönt var det men inte särskillt sövande. Testade ett trick som fungerade när jag var yngre, nämligen lägga mig "upp och ner" i sängen, men fötterna på huvudkudden och huvudet i fotändan, vet inte varför det fungerade när jag var yngre men det fungerar inte nu kan jag ju tala om...

kanske skulle gå ut och jogga en runda, gymmet har trots allt öppet dygnet runt, men orka det? Kanske inte det bästa när man snorat hela dagen och haft småfeber... fast den är ju borta nu så kanske   eller kanske inte


Kanske blir att vandra över till soffan och slänga på en disneyfilm, det fungerade också ganska bra när jag var yngre, men då låg jag i sängen o kollade så när jag dåsade av kunde jag bara stänga av med fjärrkontrollen utan att flytta på mig, o nog för att min soffa är gudomligt skön så föredrar jag att sova i sängen. Dagens (nattens) I-lands problem      


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards