Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

bushästen bockar :)

Av isabel - 23 februari 2012 19:56

 



denna vackra nacke försvann framför mig idag. Var lite korkad, tog ut honom barbacka och galopperade bakom Indy och Boy när han bara skrittat i 2v pga vintervila. Jag visste ju egentligen att om han någongång bockar så är det ju idag, solen sken, ingen snö och is på marken utan mjuk grusväg, eller ja, så mjuk var den inte. Kände hur han spände sig och visste vad som skulle komma men precis innan jag hann ropa till tjejerna att stanna sina hästar så kom bockning nr ett, barbacka redan i obalans så blev det att byta ord och ropade till Linda att nu åker jag av! O så bockade han igen. Aj,


 


landade på axeln o fick en mindre smäll i huvudet men hade både väst och hjälm så det tog inte så illa. Lite blå på axeln men fullt rörlig så det är bara mjukdelarna som fick en smäll.


borde ha vetat bättre men nån gång ska ju vara första gången man trillar av honom. Han sprang runt en sväng på åkern men kom tillbaka när han insåg att de andra två hästarna inte följde med honom. Så det är bra att veta, att han inte drar iväg och springer bort när han blir fri  


bara hoppas på att muskeln inte stelnar fullständigt över natten. Ska bara rida en häst imorgon men jobbar i stallet hela helgen o har 3 hästar att motionera på lördag, kan bli lite jobbigt om armen inte går att röra. Speciellt att mocka, rida kan jag göra med en stilla överarm (eller iaf borde jag ha överarmen still när jag rider) det är värre att rykta, sadla, mocka och köra ut rullebörarna. Men ja, brukar inte få så stora blåmärken så det har nog gått över till imorgon :)


Sitter och tittar på Glee och är duktigt avundsjuk på  deras sångröster, tänkt att kunna ta så rena toner,  jag håller mig till att sjunga när ingen annan hör,  zam får stå ut med jämna mellanrum men han är nog tondöv så han klagar inte :) Möjligtvis när någon bra låt går igång på bilstereon och det blir lite så där allmän allsång och det är helt ok att sjunga falskt


Ska nog försöka komma i säng tidigt ikväll, blev inte mycket sömn i natt och jag ska försöka ta mig till föreläsningen imorgon kl 10. Är väl inte direkt motiverad till att gå dit, har efter mycket letande hittat en artikel jag kan grunda mitt paper på och det är ju trots allt bara det som ska skrivas för att bli godkänd på kursen. Brukar inte välja den enkla vägen ut men just nu är den minsta möjliga ansträngning som gäller för att ens ha en chans att kunna motivera mig själv till att avsluta denna kursen. Blir lite frustrerad på mig själv för jag har suttit i två dagar och läst olika artiklar och en del av dem är väldigt intressanta men problemet är att de artiklarna jag finner mest intressanta är de som inte har med ämnet att göra. OK, ekonomi är inte mitt intresse område så det är kanske inte jätte konstigt att denna kursen känns omotiverande men de artiklarna som berör beteendevetenskapen läser jag mer än gärna så det finns iaf ett intresse kvar för min utbildning så det känns inte helt omöjligt att fortsätta plugga fram till sommaren. Får ju ändå inga jobb, har sökt säkert 50 olika jobb, några som jag rent klart borde vara överkvalificerad för men får bara samma svar: Tjänsten har tillsatts av annan sökande, tjänsten har tillsats via intern rekrytering, vi har gått vidare med andra sökande... Så hoppet för att få ett jobb innan sommaren är väldigt litet... så det blir kanske bara att ställa in sig på att plugga några månader till hur ogärna jag än vill det....


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards