Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

bara en vanlig söndag stallet...

Av isabel - 26 februari 2012 21:55

började jobba kl 8 imorse, kom hem för en liten stund sedan. tillbringade ca 4h sittande i en box ihop med lilla Toppan som stod med dropp. Det var en spännande upplevelse, har aldrig haft stått med en häst med dropp innan och aldrig bytat droppåse eller plockat ut en kanyl heller men det gick riktigt bra. Ska dock inte skola om o bli veterinär för ok för att dra ut kanylen men jag vänder gärna bort blicken när det ska sätta in...  


Stackar lilla hästen plockade bort cystor på äggstockarna i torsdags o har stått med dropp två nätter/kvällar i rad för hon inte dricker, så svårt, man vill bara fråga henne: Varför??? Är det bara för att snittet ömmar eller är det något annat fel? Ok att inte äta när magen är svullen och ihop stämplad med typ 35 stift, men dricka måste man ju... dumma häst. Hon var iaf mycket piggare och stod o mumsade på hösilaget när jag lämnade henne så det känns skönt.


Kom så långt att jag tog mig ur badkaret, nu sitter jag grymt trött och hungrig i soffan fortfarande i handduk för jag orkar inte gå hela vägen till sovrummet o hämta pyjamasen. men magen kurrar nått grymt så jag måste gå o äta... Dagens räddning kom från Tina som åkte o köpte en falafel till mig när jag satt med hästen, hade nog dött lite grann annars  o så mia som tog ut zam för att få bajsa, min hund är väldigt tacksam för det.

Han är så slut just nu att han totaldött i soffan. 2 nätter hos mamma o pappa, 3 heldagar/kvällar i stallet, o så blir det 3 till.. stackar vovven är ju nästan mer slutkörd än jag. Idag höll han på att fånga en råtta men blev hindrar av en av tjejerna i stallet, det tyckte han var jätte elakt. Jag tycker gott han kunde fångat råttan, där är så himla mycket råttor just nu och det är ju en ärligare kamp om hunden tar dem än om man sätter ut råttfällor  


  god natt. Hoppas på att få sova ordentligt i natt för skjutsen till stallet kommer kl 8 o då vill jag vara människa igen...  

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards