Alla inlägg under mars 2012

Av isabel - 1 mars 2012 00:16

I morgon ska jag inte till stallet, ska inte jobba, ska helst inte ens lämna lägenheten fast jag måste åka o handla och tvätta. Måste visst handla innan jag börjar tvätta för tvättmedlet är slut så det blir lite svårt annars. Men imorgon är första dagen på 1v då jag inte är i stallet alls. Egentligen har jag inget emot att vara i stallet varje dag, jag gillar att vara där men nu senaste tiden har det blivit lite mycket med både hobbyhästarna, jobb, lektioner, veterinärsbesök och sjukhästvakande. 4 skadade hästar gjorde att jag på allvar var på väg att börja gråta när jag skulle skriva kvällens lektionslistor. 16 elever som ska rida samtidigt och endast 15 hela hästar, det går inte riktigt ihop. Fick låna in Titan och sen hade vi fördelen att det var några stycken på varje lektion som inte kom så de friska pållarna slapp gå 5lektioner var. Blir bara så arg, eleverna vet att de ska ringa och berätta om de inte kommer, just för att vi ska kunna fördela arbetsbördan jämt på hästarna men idag fick stackars Robban jobba 4lektioner medan Master bara gick en, det är inte riktigt rättvist, bara för att folk inte dök upp och inte hörde av sig. Blir tokig. Det är inte rätt mot hästarna. Blir så trött på mänsklig arrogans.


Lektionerna gick iaf helt ok. Hoppade lite banor med alla grupperna förutom dressurgruppen som fick trava bommar, och det var ingen som trillade av. Det är helt fantastiskt


nu ska jag försöka sova

  

Ovido - Quiz & Flashcards