Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

vuxenpoäng?

Av isabel - 20 maj 2012 21:09

nu helt plötsligt örstår jag termen söndagsångest inför måndagsångesten. eller ja, ångest är nog ett lite ör starkt ord att använda men väldigt mild ångest är nog ändå rätt ord för vad jag känner just nu. Det ska bli kul att börja jobba, jag har inga ambitioner alls för att fortsätta vara student o då är alternativet att arbeta. Det ska bli pänande att prova något nytt, träfa nya människor, få nya uppgifter lära mig något helt nytt. Men det är lite skrämmande, på någotsätt känns det som om det är det riktiga steget in i "vuxenlivet". Att arbeta 8.30-16 måndag till fredag är egentligen vad jag vill göra, regelbundna tider så man vet vart/när o varför man ska jobba. Men samtidigt, lyxen från att ha disponerat in tid nästan hur man vill som student är något jag kommer sakna, det slog mig till 100% idag att imorgon ska jag ut med hunden, åka till jobb, jobba (eller ja, gå utbildning) sen åka hem hämta hunden gå tillbaka till tåget o så till stallet för att rida 2 hästar. Lär vara hemma igen runt 21-22 på kvällen o då är det bara att sova o göra sig redo för nästa dag. O så kommer det se ut, mer eller mindre, vissa dagar är det gymmet som väntar istället för stallet. o så kommer det vara i 4v. Det kommer vara konstigt, tror jag kommer behöva lite tid för att vänja mig. Sist jag jobbade regelbundet var när jag var i england o då jobbade vi 12h/dag 6 dar/v. Så det var inte riktigt samma sak. Lite märkligt känns det... Imorgon är jag en arbetande människa, inte student. Märkligt, det är mycket märkligt. Men satan vad vuxenpoäng detta skapar!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards